Kiesje als eerst door?

<p>Hoi!! volgens mij krijgt mijn kleine al tandjes. Alleen zie ik een kiesje doorkomen. Die zijn toch zelden als eerste? </p><p>Hij is nu 4 en halve maand oud. </p><p> </p><p>Symptomen: kwijlen, veel kauwen op dingen, sabbelen op z’n handjes, jengelig, onrustig slapen, spuitluiers, verhoging. En ik zie dus een wit stukje op zijn tandvlees. </p><p> </p><p>Denken jullie dat dit kan, of zal het iets anders zijn? Liefs ?</p>

Dat is echt onmogelijk met 4 maanden lijkt me. Waarschijnlijk is het een pusbultje ofzo? Ik heb dat echt nog nooit gehoord, 4 maanden oud en een kiesje. Zelfs voor een tandje is het nog best vroeg maar niet onmogelijk.
De fase van kwijlen begint idd met 3 a 4 maanden, maar is niet altijd direct tandjes. Het is ook de leeftijd van ontdekken met het mondje en daar hoort kwijlen bij.

Ik heb geen idee of het kan. Tanden hoeven niet per se in de 'standaard' volgorde te komen, maar volgens mij wel eerder dan kiezen

Mijn nichtje kreeg inderdaad als eerst 4 kiezen en pas een tijdje later haar voortanden. Heel gek maar blijkbaar bestaat dat wel! Ik weet alleen niet meer met hoeveel maanden dat was...

Het lijkt mij ook erg vroeg. Mijn dochtertje had ook al heel snel een wit puntje op de plek waar een tandje moest komen. Iedereen zei dat haar tand zou doorkomen. Maar het witte plekje heeft er zeker een half jaar gezeten voordat haar eerste tand doorkwam op een andere plek. Volgens mij weet je pas of er een tand komt als het eerste stukje echt al boven het tandvlees uitkomt.
Kwijlen hoort er idd bij met 3/4 maanden. Hoeft niks met tanden te maken te hebben.

Oké.. ook kauwen op dingen? Hij kouwt steeds op de speen van ze fles precies bij waar ik dat witte stukje zie. 
ben wel benieuwd wat het dan wel zou moeten zijn.. 

De wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor!! En dat kwijlen en kauwen... dan zitten tandjes en kiesjes zeker te werken, maar mijn ervaring is dat het weken kan duren voor er 1 echt door komt!

Kan inderdaad lang duren
Zag hier al zeker maand of 3 een wit puntje op de plek van zn kiesje. Nu komen ze ineens alle 4 tegelijk door. Dus het kan best dat het puntje al lang voor het doorkomen te zien is maar het zou ook "parel van epstein" kunnen zijn. En als je het niet vertrouwd dan even langs de huisarts ?

Terug
Bovenaan