Kiespijn

Ha,

Mijn zoontje van nu 2 jaar en 2.5 maand heeft sinds 2 a 3 dagen pijn in zijn kiezen (denk ik) Hij zegt steeds au en doet dan zijn vinger in zijn mond, steeds naar dezelfde plek! Gister was papa zijn tanden aan het poetsen en opeens begon hij heel hard te huilen. Echt zielig! Vraag me af wat ik eraan kan doen. Ik heb natuurlijk in zijn mond gevoeld, maar voel zijn achterste kiezen niet doorkomen (boven zijn ze al wel door) en voel ook geen scherpe dingen ofzo (gaatje)... Wat zouden jullie doen??

Liefs, Mijn schatje

hoi,

hier komen er ook kiezen door is mijn vermoeden!
ook merel stopt haar vinger achterin d'r mond en zegt dan: mama, daar auw!
(beide kanten)
ik voel ook niets, maar het zal wel aan het vervelen zijn..

tis niet zo dat ze de hele dag dat roept maar om de dag ofzo 1 keertje.
ik weet ook nog niet wat te doen omdat ik nog niets voel doorkomen, dus zeg haar dan dat er kiesjes doorkomen en dat een beetje pijn doet!
je hebt wel van dat tandenspul wat je erop kan smeren...maar of dat nu al helpt?

Julian heeft bij tijden ook erg veel last van zijn laatste kiezen.
Het wordt erger als hij kou op zijn wangen heeft gehad (bijv. fietsen in de kou) en dan in een warm huis komt. Kou in de mond schijnt dan wel weer goed te zijn (ijs bijv.), want dat verdooft de pijn wat.

Die laatste kiezen gaan naast pijn ook gepaard met lichte verhoging en hangerigheid. Het is echt bij vlagen, maar al met al duurt het al zekere een half jaar en inmiddels zijn ze onder gedeeltelijk door. Nu boven nog, maar aan het kwijlen te zien en de vingers die in de mond verdwijnen kan dat niet al te lang meer duren.

Die laatste kiezen schijnen het meest pijnlijk te zijn doordat het tandvlees al een stuk stugger is dan een jaar of anderhalf jaar geleden. Bovendien zijn kiezen natuurlijk groter dan tanden.

Wij gebruiken nog steeds Chamodent en als hij van de pijn wakker wordt krijgt hij een zetpil of Sinaspril.

Succes ermee!

Ellen en Julian

O ja, sneu hè. Ik had het eerst niet in de gaten, dat dàt was waarom hij zo moppperde. Inmiddels ook boven al door en beneden witte puntjes. Wat je zegt, bij vlagen heeft ie er flink last van. En ik vind het zo zielig. Je kan ze ook bijna niet troosten. Stijn draagt nu alsmaar een barnsteentje (Amber) bij zich. Helpt ter verlichting en geeft troost. En hij is er supertrots op .

Terug
Bovenaan