kiespijn

Hoi Dames,

Ik had vorige week tijdens het kamperen op een nacht een paar uur kiespijn, toen was het weer weg. Nu afgelopen nacht weer een paar uur kiespijn, alleen een andere kies. Ik ben pas nog naar de tandarts geweest en alles was goed. Nu heb ik weer nergens last van. Kan dit bij de zwangerschap horen? Ik heb het een keer eerder gehad, maar toen bleef de pijn aanhouden en bleek het door tandenknarsen te komen. Maar nu is de pijn al weer weg. Ik vraag me af of dit iets met zwangerschap te maken heeft. Gevoelige zenuwen ofzo? Zijn er meiden die dit herkennen?

yup heb bij vorige zwangerschappen 3 tanden verloren wordt nu extra in gaten gehouden maar tijdens zwangerschap worden ze extra gevoelig en kan je ook beter speciale tandpasta ervoor nemen want het voelt net alsof je een gaatje hebt.

Tijdens je zwangerschap heeft je tandvlees een andere doorbloeding, dit heeft niks met kiespijn te maken. Wat je omschrijft is of knarzen en dan voornamelijk 's nachts of een zenuw die aan het opspelen is. Ik denk het laatste in jouw geval, vaak kun je niet een exacte kies aanwijzen in het beginsel.
Als je echt last krijgt moet je terug naar de tandarts, hij kan altijd een vitaliteitstest uitvoeren of een percussietest, alvorens de rontgen te moeten gebruiken. Heb je het in de bovenkaak of onderkaak?

Ik houd het in de gaten, ik ga gelijk als het blijft opspelen. Ik heb er niet weer geen last van. Ik had het twee weken geleden rechtsonder, eergisteren rechstboven. Ik hou het in de gaten...

Hier een ontsteking gehad na mijn zwangerschap door een verstandskies. En in mijn verlof zijn er daarom drie verstandskiezen uit gehaald.

Deze keer gelukkig -afgezien van bloedend tandvlees- geen bijzonderheden. Maar tsja, tanden zijn wel een kwetsbaar punt!

Terug
Bovenaan