Kiezen... kind of carriere ??

Hoi hoi allemaal...

Nu inmiddels 7 dng na nod en nog steeds geen duiveltjes... maar ook nog altijd geen positieve test gehad.
We wachten dus nog steeds vol spanning af.
Alleen kom ik nu in ontzettende 2-strijd te staan...
Al 5 jaar studeer ik iedere avond om hogerop te komen en heb gister een "droombaan" aangeboden gekregen bij een groot makelaarsbedrijf.
Nu staat mijn verstand recht tegenover mijn gevoel.
Die baan aannemen en onze kinderwens een poosje op een stop zetten of blijven werken waar ik nu zit en afwachten wat de toekomst brengt.
Met mijn 25 jaar is het klokje nog niet echt aan het tikken, en weten mijn vriend en ik nu niet wat we moeten doen.
Zijn er hier misschien meer vrouwen die dit herkennen ??

Liefs cisca

Heb je al ene idee hoeveel dagen je zou willen blijven werken dan? Ikzelf zou in mijn functie minimaal   dagen moeten blijven werken. Maar mijn man zou  ook 4 dagen gaan werken zodat we voor 3 dagen opvang moeten regelen.
Ik zou het doen, een zwangerschap maakt een vrouw niet dommer en het verlof is 3 - 4 maanden. Echt overkoombaar voor een werkgever.
En daarbij, je bent nog niet zwanger. Laat je 'normale' leven er niet door leiden. Ik heb zelf gisteren ook een sollicitatie gehad. Misschien ben ik dadelijk zwanger, misschien ook niet. Misschien duurt het nog 9 maanden voordat het wel lukt of gaat het een keertje mis. Je kunt je huidige leven er niet voor stilzetten denk ik...

succes!

Inderdaad. En daarbij komt dat ze je ook niet zomaar mogen ontslaan omdat je zwanger bent. Ik zou gewoon voor de baan gaan. Misschien kun je wel even informeren wat je in de toekomst staat te wachten als je zwanger wordt en kinderen krijgt. Dan kun jij daar ook rekening mee houden.

hoi,
Carriere en kinderen kunnen prima samen gaan, mits je hier samen voor kiest. Wij hebben 3 jaar geleden onze eerste zoon gekregen en vanwege mijn carriere kon ik niet minder dan 36 uur p/w werken verdeeld over 4 dagen. Manlief is toen ook 4 dagen gaan werken waardoor we uitkwamen op 3 dagen opvang, waarvan beide oma's er 1 doen. Daarnaast heb ik mijn studie afgerond en inmiddels ben ik zwanger van onze 2e.
Een bedrijf mag je nooit ontslaan omdat je zwanger bent, ze kunnen natuurlijk wel in je proeftijd een andere 'lullige' reden verzinnen om je te skippen.
Open kaart spelen voor je het contract gaat tekenen is mijn advies en daarnaast moet je zelf met je partner beslissen of jullie dit zelf ook samen vinden gaan.

Liefs,
Stanneke
9wkn 1 dg.

hallo,
ik heb nu een zoon van bijna 2 en de 2de is op komst ik heb tussen tijds ook 2 studies gevolgt en afgerond ga binnenkort met de 3de studie bezig.
ik wil straks ook een goeie baan maar ik denk zo eerst kinderen en inder tussen studeren zitten de kids beide op school als ze 4 zijn dan carriere maken hoef je het ook niet weer af te breken

want als je eerst carriere maak en dan kinderen moet je stoppen met werken want je neemt geen kids om ze 5 dagen in een crece te stoppen denk ik dus daarom heb ik het op deze manier gedaan eerst de kids dan de carriere
maar ja ik ben nu 22 da,s meschien wel iets jonger maar ja ook niet veel

hoop dat je er wat aan hebt
en je kan natuurlijk altijd een paar dagen blijven werken natuurlijk doe ik nu ook 3 ochtenden
mvg

Ik zou gewoon voor de kindjes gaan!
Je weet natuurlijk nooit hoe lang het duurt voordat je
zwanger bent, stel dat het nog een jaar duurt dan heb
je al  wel een jaar werkt in de functie waar je zo hard voor gewerkt hebt!

Ik merk het nu zelf ook, je kan wel een kindje willen maar zwanger worden is nog een tweede!

Succes met je keuze

Liefs Jessy

Terug
Bovenaan