kiezen tusen spuiten of LEO

hoi allemaal,

ik ben carolien  ben 22 en heb pco,   ik ben nu een jaar bezig om zwanger te worden meestal lees ik alleen mee, maar ik heb nu advies nodig.
ik heb clomid geslikt maar dat werkt niet ook niet in combinatie met metformine dus nu hebben de artsen overleg en heb ik de keuze om of te gaan spuiten of de LEO behandeling nu weet ik niet wat ik moet kiezen dus is mijn vraag heeft iemand daar ervaring mee en wat heb je gekozen van de twee behandelingen

ik hoop dat iemand mij daar mee kan helpen

Groetjes Carolien

Hoi Carolien,

Ik ben Jackje, 23 en heb pco, wanneer het met de clomid niet gaat lukken (ik gebruik er nu 3 per dag) moet ik volgens de fertivpk'e zo 'ie zo een laparoscopie ondergaan. Ze maken dan 2 sneetjes in je onderbuik en gaan met een slangetje naar binnen, dan kijken ze of je eileiders open zijn etc. Ik moet dan kiezen of ik tijdens die ingreep de cystes laat wegbranden (LEO) waardoor mijn cyclus misschien tijdelijk vanzelf op gang komt of de clomid beter aanslaat.  Of ik moet ervoor kiezen om na de laparoscopie hormonen te gaan spuiten. Ik hoop dat het ons met de clomid gaat lukken, want wat we anders gaan doen, weet ik ook nog niet.
Als ik jou goed begrijp is het bij jou zo dat je wanneer je zou gaan spuiten met hormonen je niet geopereerd hoeft te worden?! Blijft een moeilijke beslissing, en ieders grenzen zijn anders, maar als ik zou kunnen kiezen zou ik voor het spuiten van hormonen gaan, omdat dat naar mijn mening/gevoel minder ingrijpend is dan een operatie. (in mijn geval zou ik -als het met clomid niet gaat lukken- zo ie zo geopereerd moeten worden, maar jah)
Verder schijnt het spuiten van hormonen dezelfde bijwerkingen e.d. te hebben als clomid, terwijl je bij een LEO kans schijnt te hebben op verklevingen. Zodat je bijv. wel een eisprong hebt, maar zaadjes er niet bij kunnen. (en je die eventuele verklevingen weer moet laten verwijderen)
Voor meer info over de verschillende behandelingsmethoden kun je kijken op www.freya.nl Wellicht dat meer info een keuze voor jou gemakkelijker maakt.

Suc6

gr Jackje

Terug
Bovenaan