Kiezen van verloskundige

<p>Dag dames. Voor mij de eerste keer en vraag me af wat voor jullie overwegingen of criteria zijn bij het uitzoeken van een verloskundige? Is het bijv bereikbaarheid, ervaringen andere moeders, afstand? Of hebben jullie tips rondom de selectie? Ik weet bij god niet waar ik op zou moeten letten namelijk.. </p><p>Liefs </p>
 
Wat ik zelf prettig was dat de verloskundige ook echoscopisten waren. Zodat ik voor echo's niet ergens anders heen moest.
 
Je moet in ieder geval ook in het praktijk gebied wonen. Zodat ze in geval van een zich aandienende bevalling op tijd bij je zijn. In mijn geval was er überhaupt maar één praktijk dus de keuze was snel gemaakt. De opmerking over dat het ook echoscopisten zijn is inderdaad ook een goede!
 
Hier was er ook maar één keuze met verschillende verloskundige. Het is idd heel handig als ze ook echoscopisten zijn. Maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit gehoord dat er niemand in de praktijk is die dat niet kan. Alleen voor de 20 weken echo kan het zijn dat je een echoscopist krijgt! 
 
In deze omgeving keuze uit 2 praktijken. Waarvan 1 in het ziekenhuis gevestigd zit, dus werd het de andere, haha! Omdat ik het een fijner idee vond om niet iedere keer naar het ziekenhuis te hoeven. Ook kan ik bij de praktijk waar ik nu zit ik de avonden terrecht voor afspraken. Wat ik bij m'n vorige zwangerschap heel fijn vond omdat ik toen nog fulltime werkte en nu fijn zodat m'n man mee kan of thuis kan blijven met onze zoon. 
Iedere verloskundige kan echo's maken om te kijken of het hartje klopt enzo. Maar een echoscopist doet de medische echo's. Er is er nu een die dat kan daar. Maar dat vind ik niet persee een pree. De echo's worden namelijk door haar in het ziekenhuis gedaan omdat daar de apparatuur beter is.
Succes met de keuze! 
 
Hier in de omgeving zit er ook maar 1, dus die keuze was snel gemaakt. Voor echo's moesten wij wel naar een andere locatie, maar ik heb dat nooit als vervelend ervaren.. dat is toch maar een paar keer tijdens de zwangerschap en het maakt mij niet uit wie de echo doet. 
Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht. Gewoon die praktijk gebeld en een afspraak gemaakt. Geen slechte recensies gehoord over de praktijk en zelf ook alles als prima ervaren. Ik vond het eerlijk gezegd ook nooit zo heel boeiend, stond altijd binnen 5 minuten weer buiten ;)
 
Bedankt voor de reacties, hier zijn er wel een paar in de omgeving en woon dan weer in België, loop in NL bij de gyn en wil ook in Nederland bevallen. De meeste vk hier aan de grens doen ook de Nederlanders die aan de andere kant van de Maas wonen.. Volgende week eens gaan bellen. 


Liefs! 
 
Zelf heb ik een verloskundige praktijk in Vlaardingen, onze clienten vinden het fijn dat wij alle diensten rondom zwangerschap op 1 locatie aanbieden. Denk aan: de afspraken, echo's, bloedprikken, zwangerschapscursus, borstvoedingscursus en pretecho's.
Daarbij is het belangrijk dat jouw verloskundige veel aandacht voor jou heeft en betrokken is bij jou (en je partner), het gaat niet alleen om de medische controles maar ook dat je vertrouwen krijgt in je zwangerschap en bevalling, maar vooral in jezelf.

Inge Ros - Verloskundige bij de Luiermand in Vlaardingen
www.deluiermand.nl
 
Terug
Bovenaan