Kijk operatie + hsg gehad.

<p>Beste leden,</p><p>ik lees hier allang mee maar nog nooit iets gepost. Mijn partner en ik zijn al 2jaar bezig met zwanger worden. Na meerdere onderzoeken werden we bestempeld met onverklaarbaar onvruchtbaar. We zouden binnenkort starten met iui dus kreeg daarom nog een kijkoperatie en hsg onderzoek (eerder al gehad maar niet gelukt door de pijn) om alles uit te sluiten. Nu hebben we gisteren helaas te horen gekregen dat ik endometriose heb wat ze weg hebben kunnen halen. Maar het slechte nieuws is dat mijn eileiders dicht zijn. Ze weten niet hoe dat kan en kunnen er niks aan doen. Dus wij kunnen niet op de natuurlijke manier zwanger worden. Wel komen we in aanmerking voor ivf. Over 4 weken hebben we weer een gesprek en gaan we kijken hoe we verder gaan. Maar jeetje wat een klap is dit.. we hadden dit ook niet verwacht. Het is heel fijn dat ik zelf nog zwanger kan zijn maar moet dit echt even verwerken. Bedankt dat ik zo even mijn hart kan luchten. Sorry als er spelfouten inzitten maar zit nog zwaar onder de medicatie haha. Zijn er mensen met gelijkwaardige verhalen? En waren ze snel zwanger met ivf?</p><p>groetjes Lisa</p>

Ik had jaren geleden al een sterke verdenking van endometriose. Diagnose is pas officieel gemaakt tijdens een kijkoperatie, die ik pas heb ondergaan na enige tijd op een natuurlijke manier geprobeerd te hebben zwanger te worden. Ook gelijktijdig een hsg gehad. Ik heb overigens endometriose graad 4, ofwel zeer ernstig (zit er nog steeds en kan alleen met een intensieve operatie worden verwijderd). Uiteindelijk ivf/icsi gedaan gelijk eerste terugplaatsing raak. Helaas bleek onze dochter het edwardssyndroom te hebben, dus hebben de zwangerschap met 18 weken (moeten) beëindigen. Nu helaas alweer icsi ronde 2 waar 2 terugplaatsingen uit zijn gekomen zonder resultaat achter de rug. 3e embryo uit deze ronde wilde helaas niet goed ontdooien. Nu in afwachting tot we aan onze 3e poging mogen beginnen. Ik heb overigens ook een cyclus en bloedwaarden die bij een PCOS beeld passen heb alleen niet de polycystische eierstokken niet en daardoor geen officiële pcos diagnose.
Zwanger worden was in principe dus wel snel gelukt, maar houd er rekening mee dat het desondanks even kan duren.

Hoi,
Wat heftig allemaal voor je..
Ik heb ook twee dichte eileiders waardoor ik in een IVF traject zit. Bij de 1e poging was ik zwanger maar moest ik de zwangerschap helaas weer afbreken na 12 weken omdat het kindje een open schedeltje had. Nu ben ik weer begonnen met een nieuwe poging dus hopelijk is die weer raak..
De enige tip die ik kan geven is zorg goed voor jezelf. Het traject is op alle gebieden intens dus let op je eigen grenzen. Denk dat veel mensen niet weten hoe zo'n traject in elkaar zit, hoeveel spannende momenten en onzekerheden erbij horen. Daarom is het belangrijk om goed naar jezelf te luisteren. En blijf vooral hoop houden!
Veel sterkte en succes!

Hi meiden,  Ik heb net de uitslag van de HSG gehad en het blijkt dat mijn eileiders niet zichtbaar waren op de foto's. Het vloeistof kon er dus niet naar toe. De kans is aanwezig dat ze verstopt zijn. Ik sta nu op de wachtlijst voor een kijkoperatie (labroscopie), helaas onbekend hoe lang dit gaat duren. Zijn er meiden die ook een HSG hadden zonder zichtbare eileiders? En vervolgens wel een positieve kijkoperatie hebben gehad? Ik heb wat positieve verhalen nodig momenteel :(. En Lisa, merkte jij er wat van dat je dus Endometriose hebt? Of kwam dat als een complete verrassing? Liefs

Hoihoi,

bedankt voor jullie reacties. Ik ben gelukkig wel weer redelijk op de been en alles wordt wat helderder in mijn hoofd. 

Bij mij konden ze op de hsg niet alles zien omdat ik teveel pijn had dus ze zijn gestopt toen. Maar op inwendige echo's en alles was niks te zien. Ik vermoedde vanaf het begin al dat ik endometriose had. Ik heb hele heftige menstruaties. Heel veel lage rugpijn wat uitstraalt naar mijn bovenbenen. Het werd met de menstruatie erger en dat vond ik allemaal erg op endometriose lijken. Achteraf hoorde we ook dat daardoor de seks soms gevoeliger kan zijn en zo op terug denkend klopt dat ook wel.
ik was binnen een maand aan de beurt al voor de kijk operatie dus het kan snel gaan. Mijn advies is echt je niet te druk maken! Ik ben er heel luchtig ingegaan omdat ik er ook totaal niet bij stil stond wat er gevonden kon worden of hoeveel last ik er van zou hebben dus dat scheelde echt! 

lijkt het je fijn om in contact te blijven?
Groetjes Lisa 

Terug
Bovenaan