kijkoperatie eileiders gehad

Hai,

Ben weer terug uit het ziekenhuis van een kijkoperatie onder volledige narcose naar mijn eileiders. Heb een HSG onderzoek en daar twijfelden ze of mijn eileiders wel open zijn. Vandaar deze kijkoperatie.
Heb nu wel buikpijn en ga zo ook lekker op bed liggen. De ingreep viel heel erg mee. Ik werd op 15.30 geholpen en lag om 16.20 al weer op de kamer. Heb pijnstillers meegekregen maar die heb ik nog niet nodig gehad.

Uitslag viel wel een beetje tegen want mijn linkereileider zit verstopt en die kunnen ze niet meer open maken. Ik schijn daar ooit een ontsteking gehad te hebben (heb ik zelf nooit iets van gemerkt) en daardoor is mijn linkereileider zo beschadigt dat ze die niet meer kunnen herstellen. Rechts is wel helemaal goed dus zei de gynaecoloog dat ik via rechts in ieder geval gewoon zwanger kan worden.
Nu nog een bloedonderzoek ( 1 week na mijn eisprong) om te kijken of ik genoeg progresteron aanmaak afwachten en als ik daar de uitslag van heb moet ik bellen voor een snelle afspraak met de gynaecoloog.  

Volgens mij ben ik dus nu nog maar 50% vruchtbaar als ik 1 eileider mis. Weet alleen niet hoe dat zit met je eisprong of je die de ene maand in je linker en de andere maand in je rechtereileider hebt?
De volgende stap is IUI.

veel liefs
Nataly

hoi nathalie, ik kan niet overal een antwoord opgeven maar ik weet wel dat ik bijna altijd mijn eisprong heb in mijn rechter eierstok, tenminste iedere keer als ik bij de gyn moet komen voor mijn follikelmeting dan zit hij altijd rechts?
misschien toeval??
maar mijn vriendin heeft ook maar 1 eileider en is al twee keer zwanger geweest dus het kan echt wel meid,
ik ben nu al 2,5 jaar bezig en heb wel 2 eierstokken die wel goed werken als het goed is, we hebben ook al alle onderzoeken gehad maar er is niks uit gekomen!!
j emoet gewoon alle vragen die je hebt op schrijven en mee nemen naar de gyn , en die kan je wel alle uitleg geven, gewoon als een vraag in je op komt meteen opschrijven, dan weet je ook zeker dat je niks vergeet, doe ik ook altijd ,  
ik moet nu weer 19 juni komen ben benieuwd wat voor   nieuws we weer krijgen??
nou meid, heel veel succes en ga lekker rusten,
dikke kus,
wendy

ik zit te wachten op een oproep voor een kijk operatie.
Bij mij gaan ze mijn eierstokken behandelen omdat ik helemaal geen eisprong krijg.
Het is dezelfde operatie en had jij eigenlijk wel een eisprong of ook niet?  
Het lijkt mij dat je wel goed zwanger kan worden, maar hoe dat pressies werkt blijft volgens mij toch een groot raadsel. Je gyna weet daar vast antwoord op. Het lijkt mij inderdaad ook goed om al je vragen op te schrijven en te stellen (al ben ik daar ook geen held in) Succes.  

Hoi Nataly,

Toevallig ben ik maandag bij de gyn. geweest en heb de vraag gesteld of je om en om links en rechts een eisprong krijgt. Dat dacht ik altijd. Niet dus... Het is totaal willekeurig. Je kan een jaar lang links je eisprong hebben en dan   1x rechts bijv, ik noem maar wat.
Verder heb ik een keer gelezen dat als je maar 1 goede eileider hebt, dat de andere het dan vanzelf overneemt als het goed is. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je linker eileider verkleefd is, maar je nog wel een eiprong links krijgt, dat je rechter eileider het eitje naar zich toe kan "zuigen". Geweldig niet? Als dat inderdaad klopt, dan ben je nu niet 50% minder vruchtbaar.

Maar ik zou het voor de zekerheid nog even navragen bij je eigen gyn.

Ik krijg over 2 weken te horen of ik een HSG moet of niet, dus vind jouw verhaal wel interressant om te lezen.

Sterkte met bijkomen van de kijoperatie en ik hoop dat je snel zwanger zult zijn!

Groetjes Hopey

Hoi hoi,

Het schijnt dat de ene eierstok gedeeltelijk de functie van de andere overneemt als deze afsterft, maar dat is bij jou niet het geval.
Dus wat en hoe.. ik kan het je niet vertellen.

maar heel veel sterkte in elk geval en rust maar lekker uit.
Heb pas dezelfde operatie gehad en je bent niet echt ziek of zo, maar ik was wel erg duf en lamlendig een aantal dagen.

Groetjes,
mama Peet

Terug
Bovenaan