Kijkoperatie en wat verteld op je werk??

Voordat ik begin met IUI wil ik graag een kijkoperatie (ik heb binnenkort weer een afspraak bij de gynaecoloog om dat te bespreken). Maar eigenlijk ben ik benieuwd wat jullie hebben verteld op je werk toen jullie een kijkoperatie hadden. En hoe lang kon je niet werken???

Hoi  Kkimmm, eerst even een   vraagje: Waarom ga je om een kijkoperatie vragen als het niet misschien helemaal niet nodig is? Ik ben deze cyclus begonnen voor de eerste IUI behandeling en heb geen kijkoperatie gehad, heb wel een HSG onderzoek gehad en daaruit bleek dat alles bij mij er goed uit zag.
Waarom ik dan toch reageer? De komende tijd zal ik ook wel wat vaker vrij moeten vragen op mijn werk voor de behandelingen die komen gaan. Ik heb slapeloze nachten gehad over het feit hoe ik dat nou is "zou kunnen aankleden op mijn werk", ik ben ook nog is de enige vrouw op mijn werk. Ons geheim hoefde toch niemand te weten? Uiteindelijk ben ik naar mijn baas gestapt en heb gewoon verteld hoe de vork in de steel zat,  dat wij een hele grote kinderwens hebben, maar het niet gaat hoe wij graag willen, enz. Hij is geen prater, maar begreep het heel goed en zei dat wanneer ik vrij nodig had, het geen probleem was. Van mij was er een last van mijn schouders gevallen en als ik nu een afspraak heb in het ziekenhuis zeg ik gewoon: dan en dan moet ik naar het ziekenhuis en ben er niet. Hij vraagt nergens naar en vindt het prima. Eerlijkheid duurt het langst en mijn ervaring is als je eerlijk verteld wat er met je aan de hand is, maak je het voor jezelf veel makkelijker. Ik hoef nu nooit geen tekst en uitleg te geven waarom ik vrij moet, want de reden is immers bekend.

Heel veel succes en tot horens,

Groetjes, Pleun

Hoi  Kkimmm,

Ik heb twee keer een kijkoperatie gehad en volgens mij ligt het er een beetje aan hoe lang je onder narcose bent geweest als je wil weten hoe lang je herstel duurt. De eerste keer was bij mij 30 min en toen ben ik een kleine week thuisgebleven, maar de tweede keer was bijna 4 uur en toen ben ik een dag of 10 thuisgebleven.
Ik heb op mijn werk eigenlijk nog niks verteld. Een beetje een onduidelijk verhaal over weefselgroei in m'n buik waar ze naar wilden kijken (niet geheel gelogen, ik heb endometriose). Maar ik ben nu aan het wachten om aan IUI te beginnen en vrees dat ik dan meer los moet gaan laten.. en daar zie ik heel erg tegenop! Ik werk in een nogal carrieregerichte mannenomgeving en ben bang dat ze er van gaan balen als ik veel weg ben, laat staan dat ik ooit zwanger word! Maar ja, jammer dan. Kunnen ze toch wel een beetje verwachten als ze vrouwen van een bepaalde leeftijd aannemen!
Succes met alles,

Groeten, Saar  

Hallo Kkimmm,

Poeh ja ik heb 12 januari een kijkoperatie gehad en ik zat ook wel met dat probleem omdat er vorig kaar iemand haar contract niet is verlengd en waarschijnlijk omdat ze zwanger was..

Wij lopen nu ook al een tijdje in het ziekenhuis en de gyn dacht dat ik een cyste in mijn eileider had dus heb er een verhaal van gemaakt dat ik vaak buik en rugpijn heb en dat ik zo bij de gynecoloog terecht ben gekomen.. Erg genoeg om er zo om te moeten liegen maar wil niet om die reden mijn baan kwijtraken. Nu krijg ik een oproep en moet binnen 2 weken weer worden geopereerd en dan gaat de eileider eruit . Dat begreep mijn manager dan weer wel.

Veel collega's weten van mijn situatie en zouden dit ook niet tegen hem vertellen hij heeft gevraagd hoe het dan zit met evt  zwanger worden  en heb hem eerlijk gezegd dat ivf de enige optie is alleen wanneer we daarmee beginnen dat heb ik niet gezegd. Ik kan in April al starten met ivf dus mocht ik dit jaar nog zwanger worden dan zien we dat wel weer hoe het loopt . Heb afgelopen week mijn nieuwe contract getekend dus daar hoef ik me niet meer druk om te maken..

Dit is wel heel extreem hoor want volgens mij bij veel bedrijven doen ze totaal niet moeilijk , maar ik wilde echt perse niet dat door onze kinderwens mijn contract niet zou worden verlengd.

Groetjes Kleintje

ik heb in januari een kijkoperatie gehad en het gewoon op mijn werk verteld. Ik heb een uitzendbaan en de kans dat ze mij eruit goeien is erg groot, omdat ik mij zo vaak ziek moet melden. Maar ik ben blij dat ik het verteld heb, als je dan ergens last van hebt begrijpen ze je beter. En ik krijg veel reacies van collega's bij wie het ook moeilijk gaat en dat is dan wel een geruststelling. Je merkt al gauw dat je niet de enigste bent.

ik hoop dat je hier iets mee kunt, maar je moet toch voor jezelf beslissen of je het gaat vertellen of niet.

groetjes Sylvia

Ik heb het ook gewoon op mijn werk verteld in die tijd en daar werd prima op gereageerd hoor. Het is iets waar je niets aan kunt doen en net doen of het een griepje is is ook weer zo wat. Ik ben ruim een week thuis geweest.

lfs inge

Terug
Bovenaan