Hoi Kkimmm, eerst even een vraagje: Waarom ga je om een kijkoperatie vragen als het niet misschien helemaal niet nodig is? Ik ben deze cyclus begonnen voor de eerste IUI behandeling en heb geen kijkoperatie gehad, heb wel een HSG onderzoek gehad en daaruit bleek dat alles bij mij er goed uit zag.
Waarom ik dan toch reageer? De komende tijd zal ik ook wel wat vaker vrij moeten vragen op mijn werk voor de behandelingen die komen gaan. Ik heb slapeloze nachten gehad over het feit hoe ik dat nou is "zou kunnen aankleden op mijn werk", ik ben ook nog is de enige vrouw op mijn werk. Ons geheim hoefde toch niemand te weten? Uiteindelijk ben ik naar mijn baas gestapt en heb gewoon verteld hoe de vork in de steel zat, dat wij een hele grote kinderwens hebben, maar het niet gaat hoe wij graag willen, enz. Hij is geen prater, maar begreep het heel goed en zei dat wanneer ik vrij nodig had, het geen probleem was. Van mij was er een last van mijn schouders gevallen en als ik nu een afspraak heb in het ziekenhuis zeg ik gewoon: dan en dan moet ik naar het ziekenhuis en ben er niet. Hij vraagt nergens naar en vindt het prima. Eerlijkheid duurt het langst en mijn ervaring is als je eerlijk verteld wat er met je aan de hand is, maak je het voor jezelf veel makkelijker. Ik hoef nu nooit geen tekst en uitleg te geven waarom ik vrij moet, want de reden is immers bekend.
Heel veel succes en tot horens,
Groetjes, Pleun