Kijkoperatie

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug geweest bij de gyn om de HSG te bespreken.

Die heb ik vorige week gehad, en daaruit bleek dat mijn baarmoeder een afwijkende vorm heeft. Mijn gyn stelde voor om een kijkoperatie te doen, hij wil weten hoe het er precies uitziet.

Ik krijg een operatie en dan doen ze 2 onderzoeken, 1 via de schede en 1 via een sneetje bij mijn navel. (ben de namen even kwijt, laporoscopie en .... ).

Ik hoop dat ik voor de zomer aan de beurt ben, er was wel een kleine wachtlijst voor. En het moet in de 1e helft van de cyclus gebeuren. Aangezien ik een cyclus heb van 28 dgn zijn er dus maar een dag of 8 per cyclus geschikt voor dat onderzoek.

Zie er wel tegenop, vooral tegen de narcose.

Ook nog een vraagje aan de 'ervaringsdeskundigen': Hebben jullie er  nog veel last van gehad, en wanneer gingen jullie weer aan het werk?

Liefs Bloempje

Hoi Bloempje,

Ik krijg zelf op 5 april een lacaroscopie. Gelukkig was hier geen wachtlijst.
Eigenlijk ben ik heel blij dat ik dat krijg. Zo heb ik tenminste een antwoord.
De gyn heeft mij een folder meegegeven. Daar staat in dat je ongeveer 2 tot 3 dagen rustig aan moet doen.

En dan na ongeveer een week krijg je de hechtingen eruit. Zodra ik het heb gehad laat ik je wat weten. Je hoeft in iedergeval niet bang te zijn voor de narcose.
Je moet minstens 8 uur vantevoren niks eten of drinken, dan heb je de minste kans om misselijk te worden. Ik ben in iedergeval nog nooit misselijk geweest van een narcose. Wel heel erg moe. Maarja daar is wat aan te   doen, gewoon lekker slapen.

In iedergeval heel veel succes.

groetjes

Nicole

Heej Nicole,

Bedankt voor je reactie! Heb ook folders gehad, maar had nog geen zin om ze te lezen. Maar ik probeer zo min mogelijk te eten voor de narcose, bedankt voor de tip.

De gyn zei trouwens tegen mij  dat ik oplosbare hechtingen krijg. Ze werken blijkbaar dus overal anders...

Sterkte 5 april!

Liefs Bloempje

hoi meiden,

Ikzelf heb die kijkoperatie al achter de rug en kan jullie misschien geruststellen met mijn ervaring.

De narcose viel mij achteraf behoorlijk mee, omdat het best wel licht is. Ik dacht dat ik super misselijk zou zijn, maar het eerste wat ik vroeg toen ik wakker werd was iets om te eten.

De hechtingen bij mij waren oplosbaar en die kriebelde voornamelijk, ik heb niet veel last gehad van die hechtingen.

Hetgeen wat mij het meeste is bijgebleven en wat ook behoorlijk pijnlijk was, was spierpijn in mijn bovenlijf en dan vooral de schouders. Ze dienen je tijdens de operatie gas toe om de buik te vergroten, zo kunnen ze het beter bekijken. Dit gas geeft dus kans op spierpijn na de operatie. Dit is eigenlijk bij mij het meest pijnlijkste geweest. Na 2 a 3 dagen ben ik gewoon weer gaan werken en voelde ik me gewoon weer goed.

Succes meiden en maak je niet te druk, het is juist fijn ook als ze eindelijk een oorzaak kunnen vinden.

Groetjes Geertje

Hoi,

ik heb de kijkoperatie in januari gehad. Het is bij mij niet helemaal gegaan zoals gepland, het endometioom wat ik heb is tijdens de operatie geknapt en ik heb toen morfine gehad tegen de pijn. De narcose zelf is me heel erg meegevallen. Maar ik ben naar de hand wel heel erg misselijk geworden, dit ondanks dat ik niet het gegeten. Moest nuchter komen.
Waarschijnlijk is het bij mij een combinatie geweest van en narcose en morfine. Maar zeker weet je dat natuurlijk nooit. Ik wil je niet bang maken met dit verhaal, maar het kan natuurlijk wel dat je misselijk wordt. Ook dat je last krijgt van je schouders is erg groot, hier kun je wel een aantal dagen last van hebben.
Ik ben pas naar een week weer aan het werk gegaan, maar dit komt mede doordat het bij mij niet goed is gegaan en ik 1 nacht in het ziekenhuis moets blijven.

Wens je veel succes voor de operatie en de afloop.

Sylvia

Hoi meiden,

Ja de gyn waarschuwde me al voor pijn in de rechterschouder. (eventuele pijn)

Dit schijnt te komen door de stof (koolstof / koolzuur???) die ze in de buikholte spuiten. Hij zei dat daar altijd wel wat van achter blijft en dat dat naar het hoogste punt gaat. Er komt dan een belletje bij het middenrif te zitten en daar zitten zenuwdraadjes van de schouder. Dat kan pijn veroorzaken.

Zoiets heeft de gyn me uitgelegd.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Hou jullie op de hoogte.

Bloempje, als je last hebt van je schouder dan doe je lekker wat kussens onder je hoofd en dan een beetje lekker gaan liggen. hangen dat scheelt heel veel als je plat ligt dan voel je het iets meer.

Ik ben vrijdag weer aan de beurt voor de operatie dus ben benieuwd wat ik daar van moet verwachten , het gaat hetzelfde als met de kijkoperatie maar het is toch weer spannend..

hallo,

ook ik heb de operatie ondergaan..
idd.   veel last van spierpijn heb er echt wel 1 week mee rondgelopen..
en weet je wat het vreemde was.
normaal heb je gele urine en nu blauw!!   dus ik maakte er grapjes over     blauwe smurfen plas   hihihihi..

de operatie viel echt mee.   aleen het infus was geen pretje.
maar al met al is het prima verlopen..

ik wens je veel suc6.

daantje

Terug
Bovenaan