kijkoperatie

Hallo!

Vandaag afspraak gemaakt voor kijkoperatie.

Kan over een klein maandje al terecht.

Vraagje:     hoe lang duurde het?

Ik krijg een laparoscopie en een hysteriscopie (geloof niet dat ik dat juist gespeld heb)

Mijn man is op die datum niet thuis helaas. (komt een dag of 2 daarna pas weer thuis) Dus ik moet iemand anders vragen te chauffeuren... Kan die persoon blijven wachten, of duurt het lang zodat die beter naar huis kan gaan?

Misschien een domme vraag, maar ik hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen.

Doei doei

De kijkoperatie duurt zelf niet zo heel erg lang ongeveer een half uurtje maar je moet rekenen dat je best een lange tijd in het ziekenhuis bent. Ik moest mij om 08:00 melden . Werd rond 11:00 geholpen en mocht rond half 3 of half 4  naar huis.

Hi Bloempje,

Ik heb net deze week een kijkoperatie gehad en ik moest er om 12 uur zijn, ben om 13 uur geholpen en ik mocht tegen 18.30 uur weer naar huis. Wel belangrijk dat er iemand bij je blijft thuis, ook 's nachts!! Je voelt je best bagger en slapjes en daarbij komt dat het ook niet goed kan gaan daarna, is bij mij gebeurd nl en toen moest ik terug naar het ziekenhuis en heb daar alsnog een nachtje mogen  blijven.  Het komt niet vaak voor  en ik wil je absoluut niet bang maken maar het kan wel. Daarom  vind ik dat  ik het wel even tegen je moet zeggen. Verder moet je er maar niet teveel tegen op zien, voor je weet ben je week wakker en je bent  in het zknhuis in hele goede handen en er wordt goed voor je gezorgd, bij mij wel. Succes he en als je nog meer vragen hebt stel ze gerust.

Lfs Scorpy

Hoi Bloempje,

Zoals je misschien nog weet heb ik de kijkoperatie woensdag 5 april gehad. Ik moest er om 7.20 uur zijn en ging om 8.10 uur naar de OK. Rond een uur of tien werd ik wakker op de recovery en rond 10.45 uur kwam mijn vriend al. Ik mocht wel al naar huis maar wij hebben gewacht op de arts zodat zij ons kon vertellen wat er aan de hand was.

Je moet zeker zorgen dat er iemand bij je is ook de eerste nacht zoals scorpy zei. Gelukkig had ik geen last van de narcose, maar moet je eerlijk zeggen dat het ritje naar huis ook niet zo fijn was. Dus je moet echt zodra je thuiskomt naar bed en daar ook zeker 2 dagen blijven liggen. Dan weet je zeker dat de narcose uit je lijf is. Tja en echt laat iemand die 2 dagen bij je blijven totdat je man terug is.

Heel veel succes

groetjes en liefs

Nicole

hoi Bloempje,

De kijkoperatie op zich stelt niet zoveel voor, maar het gaat met name om de narcose. Je krijgt volledige narcose omdat ze je buik helmaal opblazen met een gas (ik dacht koolzuur) en dat is best gevoelig. Afhankelijk hoe je uit de narcose komt (alert en wakker) mag je gewoon naar huis. Ik had wel een paar dagen buikpijn en je moet zeker niet alleen thuis zijn. Gewoon ff 2 dagen laten verwennen door iemand die je naast is. Ik heb inderdaad ook gewacht op deuitslag van de dokter zelf. Daar kan je om vragen, ik vond dat wel zo fijn want dan weet je direct hoe of wat ze gevonden hebben. En ook van degene die de kijk-ok heeft uitgevoerd. Ik vond dat nog het vervelendste de onzekerheid over de uitslag.
Heel veel sterkte en kies een mooie gedachte uit als je "in slaap" gebracht wordt, dan wordt je ook prettig wakker uit je narcose.
Groetjes,
Kevertje

Hoi Bloempje,

Net als de anderen geef ik je ook het advies om in ieder geval er voor te zorgen dat de eerste nacht er iemand bij je in huis is of jij bij iemand anders. Over het algemeen sta je nog erg wankel op de benen en met name traplopen vond ik geen pretje.

Toen ik mijn eerste kijkoperatie heb gehad was ik in eerste instantie heel goed wakker en had ik nergens last van. In de loop van de middag ben ik heel beroerd geworden, mede hierom moets ik een nacht blijven. Achteraf gezien was ik daar wel blij om.

Als je niemand hebt waar je naar toe kunt of die bij jouw kan blijven dan kun je dat aangeven op het ziekenhuis en dan mag je ook blijven.

groetjes Sylvia

Terug
Bovenaan