kijkoperatie

A

Anoniem

Guest

hallo ik heb nu 3 keer iui gehad en twee miskramen nu gaan ze een kijkoperatie bij mij doen ik zie er vreselijk tegen op zijn er meiden die hier ervaring mee hebben dan hoor ik het graag
nou ik hoop dat er meiden zijn die mij er wat meer over kunnen vertellen
xxx jes annebel

annabel,

ik heb er geen ervaring mee, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen.
Maar bij mij hangt ie ook boven mijn hoofd en ik kan me dus heeeel goed
voorstellen hoe jij je voelt. Ik wil je daarom heel veel sterkte en
succes wensen! Als je geen reacties krijgt, moet je even in het archief
zoeken of op www.obgyn.nl   onder de nederlandse forums. Daar  
wordt veel geschreven over de   kijkoperatie.

liefs van Nathanja

Hoi Annabel,

Ik heb op 5 april een kijkoperatie gehad. Het valt allemaal reuze mee. Je wordt volledig onder narcose gebracht. Sommige mensen worden daarna misselijk maar daar heb ik gelukkig nooit last van gehad.  Er worden twee kleine sneetjes gemaakt. Een in je bikinilijn en een in/onder je navel.

na de operatie mag je gelijk naar huis. Soms moet je nog even wachten op de uitslag. Dan moet je wel even een weekje rustig aan doen met zware dingen tillen enz. En ik raad je aan om diezelfde dag echt nog in bed te blijven liggen (het beste is 2 dagen) dan is je narcose er ook goed uit. Het kan zijn dat je last krijgt van je schouders. Ze spuiten gas in je buik zodat ze alles beter kunnen zien, maar niet alles kunnen ze eruit halen. Dit moet dan via je longen gebeuren. en dan wil het wel tegen je schouders drukken. Ik had hier geen last van aangezien ik vanuit de buik adem. Mijn schoonzusje ademt vanuit de borstkast en had hier dus wel last van. Dat is dus voor iedereen verschillend.

jeetje een heel verhaal is het geworden.

Veel sterkt en succes. En bedenk dat je nu wel misschien een antwoord krijgt waarom het niet lukt.

Veel liefs en groetjes

Nicole

Hoi,

Ik heb hem een paar dagen terug gehad...

Het is me op zich wel meegevallen, had gelukkig geen last van de narcose.

Wel veel pijn gehad, werd na 2,5 dag wel minder.

En nog wat suf en 'zwakjes' tot een paar dagen na operatie, was denk van de narcose.

Van de wondjes heb ik geen last gehad, zijn ook maar hele kleine sneedjes...

Sterkte meid!

Liefs

Oh ja... spierpijn in mijn schouders had ik ook. Komt idd van dat gas wat ze in de buikholte spuiten zoals Nicole al zei....

Ik kreeg van de anesthesist een receptje mee voor Celebrex... daar moest ik voor de operatie 2 capsules van innemen en na de operatie kon ik ze gebruiken als pijnstillers.

hallo bloempje hoe hebben ze jou weg gebracht met een prik of een kapje nou ik hoor het wel gr annebel

quote: annebel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-05-2006 18:25:10'));

hallo bloempje hoe hebben ze jou weg gebracht met een prik of een kapje nou ik hoor het wel gr annebel

Hoi Annebel,

Narcose kreeg ik via infuus... kapje doen ze niet (alleen voor kleine kinderen ? )

Ik was erg bang voor de narcose, vooral voor het prikken. Heb het niet op naalden, maar het is me echt meegevallen.

Heb het ook tegen de anestesist gezegd dat ik bang was (gesprek een aantal weken voor operatie) en hij noteerde dat en zei dat er dan door de anestesist zelf geprikt zou worden.

Een verpleegkundige prikt misschien nog weleens niet in 1 x goed, dus hij (of zijn  collega) zou het zelf wel doen zei hij...

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust!

hallo bloempje hoe gaat dat dan met zo,n infuus krijg je die in de arm nou ik hoor het wel
gr annebel

Terug
Bovenaan