kijkt vk altijd naar ontsluiting??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

ik lees hier verschillende berichten over dat jullie bij een controle te horen krijgen hoeveel cm je ontsluiting hebt.

Is dat standaars zo of alleen als je er naar vraagt??? Bij mij rommelt het namelijk flink maar iedere kjeer als ik denk we gaan los gebeurt er niets meer. Nu hoop ik dat ik daardoor al wel een beetje ontsluitng heb gekregen. Ik bedoel het kan maar alvast beginnen..... Ben zo benieuwd.

Liefs gridje

Mijn verloskundige zegt daar ook niets over. Nu ben ik dan ook nog 'maar' 39 weken, dus misschien dat ze het na 40 weken wel gaan doen. Het enige wat mijn vk controleert, is de hartslag, bloeddruk, ligging van  de baby  en  mijn gewicht. Ik ben ook zo nieuwsgierig hoe groot de baby is, maar ook daar kunnen ze niets over zeggen. Zelfs de ligging van het kind weten ze niet precies. Waarschijnlijk is het nu nog een 'sterrenkijker'.

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar andere reacties.

Gr. Trea

hoi

Ik heb vorige keer bij de 38 weken inwendig onderzoek gehad en toen bleek dat ik 1 cm ontsluiting had,weet niet wat standaard is. gr wendy

Ik was met 39 w op control en zelf gevrgaat of ze kunnen kijken of ik al ontsluiting heb en dan beetje kunne stripen. Het was dus no helemal dicht en moest maar afwachten tot het zelf begint of tot volgende week.
Vandaag weer op control, ze heeft weeer gevoeld en was duidelijk verandering, alles was week of rijp of hoe je dat kan nummen en ze heb mi gestript ( de baarmoedermond gemasseerd) en nu nog hopen dat het snel begin.

Ik denk dat het per verloskunde of gynecoloog verschilend is.

hoi hoi
meestal moet je er zelf om vragen en doen ze dat pas bij 40weken.
maar ja de ontsluiting wil ook niks zeggen want ik heb de vorige keren 3weken gelopen met 3cm.
dit kwam omdat ik heel veel voorween had en ze toch even wou kijken hoe het er voor stond.
liefs sil

hoi

ben net terug van vk en die zei dat ik volgende keer bij 38 wk een inwendig onderzoek krijg,en als je dan al aan het weken bent daar beneden dan doen ze gelijk wat toucheren/strippen/maar als het nog potdicht zit dan heeft dat geen nut. gr wendy 36,2

Terug
Bovenaan