kilo's....kilo's... kilo's

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben dus zwanger van de 2de en ben nu 25 weken.
Bij de 1ste ben ik in totaal 25 kilo aangekomen. En er ging maar 10 af na de bevalling.
De resterende 15 kilo heb ik er echt af moeten dieeten!!!

Nu ben ik dus zwanger van de 2de en ben nu alweer 11 kilo aangekomen. Terwijl ik veel gezonder eet en met meer regelmaat!

Ik woog 69 kg toen ik zwanger werd van de 2de, nus dus al 80kg.

Zijn er nog meer meiden die dit zelfde probleem hebben?

Ik weet heel goed wat ik er voor terug krijg!!!
Maar het is echt niet lekker om nog eens 4 maanden te moeten shaken om weer een beetje in je gewone kleren te kunnen!!!

Groetjes Ellen

Hoi Ellen,
Helaas hoort het er bij! Bij de ene meer dan bij de ander. Ik kan je helaas geen tips geven, alleen dat je idd moet proberen gezond te blijven eten.
Succes,
Patricia 31+1

Hoi Ellen,

Bij mij werkt het ook zo hoor. Eet vooral gezond maar ik sla ook minder snel iets lekkers af hoor.
Ik heb me er maar bij neergelegd, Ik geloof dat ik het dit keer onder de 25 kilo ga houden. Vorige keer ging ik over de 30 kilo heen.
Laat je niet gekmaken, er is niks aan te doen. Ons lijf gaat blijkbaar massaal op de reservestand, want anders kan je toch niet zoveel aankomen in zo'n korte tijd.

Hoop dat we het na de bevalling weer lekker kwijt raken! Zal vast weer lukken!

Groetjes
Wasabimammie!
38 weken 2 dagen

Hoi Ellen,

Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt, maar bedenk wel dat 80 kilo nog best meevalt - toen ik zwanger werd, woog ik al 84 kilo (!!) en ik ben niet eens echt dik (wel stevig, maar wel met een duidelijke taille, en redelijk gespierd). Nu, met 12 weken, ben ik nog niets aangekomen - sterker nog, ik weeg een halve kilo minder dan voordat ik zwanger werd, door de misselijkheid. Mijn zus daarentegen is met de eerste meer dan 20 kilo aangekomen - van 80 naar ca. 102 kilo! En zij is maar 1.63m lang... Wat ik maar wil zeggen: in verhouding met anderen weeg je niet eens zoveel! Ik weet niet hoe lang je bent natuurlijk, maar toch...

Tot slot: drink je alleen shakes om af te vallen, of doe je ook meer aan sport? Ik weet dat dat lastig kan zijn, helemaal met twee kids, maar misschien kun je wat meer gaan wandelen met de kids? Een half uur flink wandelen per dag kan wonderen doen, bijvoorbeeld dagelijks lopend naar de winkel met de wandelwagen tijdens je verlof. Ook krachttraining kan goed helpen - hoe meer spieren je hebt, hoe meer vet je verbrandt, OOK als je op de bank niets zit te doen! Wandelen kun je ook tijdens de zwangerschap al doen, om je conditie voor de bevalling wat op te krikken.

Ik wens je   heel veel sterkte. Niet moedeloos worden hoor! Het komt vast goed - je bent vastbesloten, en da's het halve werk.
~Hilde

een tip: niet meer op de weegschaal gaan staan. ik heb er ook heel erg van gebaald, maar je kunt er nu in ieder geval niks aan doen. ik vind het wel knap van je dat je binnen 4 maanden toch weer op je oude gewicht zat! ik hoop dat mij dat ook gaat lukken. ik woog 68 en nu 90. en ik ben nu 38,3 weken. heb ook wel een paar keer op m'n kop gehad van de vk, dikke pech hoor! ik weet echt wel wat gezond eten is en daar hou ik me ook wel aan, maar soms (vaker dan anders) kom ik ook in de verleiding iets lekkers te nemen of iets extra's. en ja, ok... die schuimblokverslaving die ik had is niet heel gunstig geweest, ben ondertussen weer afgekickt.

Hoi Ellen,

Super herkenbaar. Bij mijn eerste twee zwangerschappen twintig kilo
aangekomen. De eerste keer in een half jaar alles kwijt, de tweede keer
duurde het anderhalf jaar voordat ik mijn lijf weer een beetje
terughad. Dus me deze keer zo voorgenomen om niet te veel aan te komen.

Zit nu na 26 weken zwangerschap op 10 kilo, dus het gaat weer aardig
richting de 20. Ben nu nog wel aan het sporten en van plan na de
bevalling weer snel te gaan beginnen want ik heb geen zin om weer zo
lang met al die extra kilo's te lopen.

We zullen het er mee moeten doen, vrees ik.

Groetjes

Judith

Ik leef echt met je mee. Ik ben nu 26 weken zwanger en al meer dan 20 kilo aangekomen en dat terwijl ik bij de eerste maar 10 kilo in totaal aankwam. Jammer is dat het er ook allemaal weer afmoet!!!!! Daar wens ik iedereen veel suc6 mee

Terug
Bovenaan