kilo's...

hoi meiden,

ik ben nu 18 weken zwanger en ben nog bijna niks aangekomen. ik maak me zorgen of het kindje wel goed groeit...

heeft een van jullie dit ook of weet iemand hier iets meer over te vertellen??
liefs, saskia

Hoi Saskia,

Bij mijn eerste zwangerschap duurde het ook heel lang voor ik een buik kreeg en aankwam qua gewicht. Ook omdat ik eerst afviel door de misselijkheid, denk ik.
Ik ben nu 15 weken en ben eerst ruim 2 kilo afgevallen en nu zo'n beetje terug op mijn oude gewicht (62 kilo). Maarrrrr: Ik heb dan ook, nu al, een forse buik. Volgens mij was ik bij onze dochter met een week of 20 pas zo bol!
Ik zou me er geen zorgen om maken, want het kindje neemt wel wat ie nodig heeft. Een nicht van mijn vriend is 34 weken zwanger en maar 1 kilo aangekomen. Zij is van zichzelf wat forser en het kindje heeft gewoon haar "vetreserves" (wat klinkt dat naar! Maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven) aangeboord.
Ach, weinig aankomen scheelt straks ook weer met op je oude gewicht te komen ;-)

Groetjes, Kaskes

Het kindje groeit en neemt wat het nodig heeft van jou lichaam, het aantal kilo's in het begin zegt niks over de goede groei van je kindje. Zolang je op echo's ziet dat het goed groeit, en voldoende vruchtwater is en dat het qua lengte op schema van het aantal weken zwanger zit, is er niks aan de hand!
Ik ben zelf ook nog maar 1 kilo aangekomen, voor de zwangerschap namelijk 12 kilo afgevallen en die heb je er niet zo maar weer aanzitten! Bekijk eens wat voedingsschema's voor als je zwanger bent, en kijk of je dit een beetje haalt.

Soucky

Ik ben aankomende donderdag 15 weken zwanger en ik ben ook nog maar 1 kilo aangekomen! Bij mijn vorige zwangerschap was ik rond deze periode zeker 3 kilo aangekomen maar toen kon ik ook meer rusten, nu heb ik een drukke peuter en een drukke baan dus gaat het niet zo hard met de kilo's. Ik zou me niet te druk maken zolang je kindje voldoende groeit is er niets aan de hand, die kilo's komen meestal na 20 weken maar ja de ene vrouw komt nu eenmaal meer aan dan de andere. Ik was bij de 1e 20 kilo (!) aangekomen en ik hoop dat ik nu echt niet zo veel ga aankomen ook al was het 8 weken na de bevalling weer weg je moet het allemaal maar meeslepen tijdens je zwangerschap en da's best zwaar!

Groetjes,

Puk

Maak je geen zorgen, hoewel ik dat ook heb gedaan! Ik kwam ook niets aan, en bij mij zitten er nog wel 2 in mn buik. Maar zowel vk als gyn hebben me verzekerd dat er niets aan de hand is. Het kindje neemt wel wat het nodig heeft. Inmiddels ben ik wel een paar kilo gegroeid, dus zorgen gemaakt voor niets. Eet gewoon lekker en gezond!

Ik ben nu 16 weken en 2 dagen zwanger en ook nog bijna niks aangekomen.
Ik denk nu een kilo ongeveer.
Vorige week was ik een 1/2  kilo zwaarder, maar dat is er deze week dus weer af.
Volgende week mag ik weer naar de vk.
Misschien wordt ik dan wel weer gewogen (doen ze niet iedere keer)

Hi Saskia,

Maak je geen zorgen, het kindje neemt wat hij/zij nodig heeft en in het ergste geval val jij af. Ik ben tijdens mijn  vorige  zwangerschap slechts  8 kilo aangekomen en ik kreeg  een gezonde  baby van bijna 7 pond. Ik was alleen zelf behoorlijk afgevallen. Ik ben nu 16 weken en nog niets aangekomen.

Groetjes,

Sandra

Ik ben nu ruim 20 weken zwanger en ben intussen al 6 kilo aangekomen. Ondanks de misselijkheid in het begin en het daardoor afvallen. En om te zeggen dat ik veel snoep... Nee hoor, en ik eet al helemaal niet meer dan voor m'n zwangerschap. Ik kan er dus helemaal niets aan doen. Het gaat zoals het gaat. Als je nou de hele zwangerschap alles maar eet wat los en vast zit, tja, dan is het niet zo gek dat je gigantisch aankomt. Maar anders is het gewoon niet te regelen. Ik zie wel hoeveel ik nog aan kom, kan er toch niets aan veranderen.
Groetjes, Miranda

Terug
Bovenaan