Kiloooooos...

A

Anoniem

Guest
Nog maar weer een keer een topic over gewicht. (Ik blijf toch een vrouw!)

Ik ben nu 24 weken zwanger en al 10 kilo aangekomen. Ik vroeg mij af of dit toch enigszins 'normaal' is? Ik was al vrij stevig (83 kilo voor de zwangerschap) en houdt nu ook best wat vocht vast (dikke benen en enorme enkels). Toch weet ik ook dat ik nu wel meer eet dan voor de zwangerschap, maar ik heb ook echt honger. Eet ik te veel of  kan 10 kilo aankomen bij 24 weken?

Weet ook iemand hoeveel je in de tweede helft per week of per maand nog ongeveer aankomt? Dan kan ik me alvast voorbereiden op wat komen gaat! Ik had gehoopt niet meer dat 17 kilo aan te komen, maar ik ben bang dat ik dat wel kan vergeten...

Ik ben erg benieuwd of er meer meiden zijn die al behoorlijk zijn aangekomen!

Ik kan er eigenlijk niet over mee praten, want ik ben nu met 21 weken zwangerschap nog niks aangekomen!
Gisteren afspraak bij de vk gehad, en er was weer wat van af.
Ik heb even gekeken hoe het bij mijn 1e zwangerschap zat met de kilo`s, en bij 24 weken zwangerschap was ik al 7,5 kg aangekomen!
Ik denk dat het dus vrij normaal is, vooral ook aangezien je nog vocht vast houdt etc.
Ik geloof dat het in de laatste maanden wel sneller gaat, dat zie ik nu ook bij mijn vriendin, zij is bijna uitgeteld.
Als je je zorgen maakt kun je altijd je vk bellen, maar volgens mij is dit redelijk normaal!

LIefs

Hoi!

Ik ben José en 21 weken zwanger, intussen 3 kilo aangekomen. Dit valt geloof ik wel mee. Omdat je zo veel vocht vast houd zou ik zowiezo minderen met zout, eigenlijk zit in bijna ieder product dat je eet wel zout, dus het extra toevoegen van zout is eigenlijk helemaal niet nodig, en is ook niet gezond. Mijn moeder hield ook heel veel vocht vast en zij at zoutloos brood en zelfs de yoghurt werd gefilterd (in yoghurt  zit ook veel zout). En zo veel mogelijk met de benen omhoog, ook snachts. Tjah en over die extra  kilo's, ik was voor mijn zwangerschap ook zo'n 80 kilo, ik zou me er niet te druk om maken. Waar ik  me wel druk om maak hahaha is al dat striee (of hoe je dat ook schrijft). Echt mijn bovenbenen zitten voor met  strepen en dan hebben  we het nog niet over mijn borsten gehad!!!  Je zou toch denken dat je buik juist uitrekt en dat daar juist striee ontstaat, hmmmmm weet jij  daar misschien iets op? Ik denk dat ik er niet veel aan kan veranderen.  En inderdaad, ik zou je verloskundige om raad vragen, zij weten  vaak wel hoe je met dat "vocht in de benen" om moet gaan.

Zeg succes!  

Groetjes José!!!!!!!!  

hier ook al 9 kilo erbij met 20 weken. en ik eet echt niet teveel....
ach de een komt 30 kilo aan de ander maar 12. als je kindje maar gezond is, dat is het belangrijkste. Straks gewoon weer lekker veel sporten en dan zijn die extra kilo's er zo weer af.
ik denk dat het bij mij ook komt doordat ik nu veel minder sport.

hallo, hier iemand die op 23 weken amper 1,5 kg is aangekomen.
Maar als ik eerlijk mot zijn dan moet ik toegeven dat ik wel op mijn eten let, omdat ik ook voor mijn zwangerschap al 79 kg woog bij 1m72 wat toch er iets over zit
En in mijn familie moeder en grootmoeder alle vrouwen na de zwangerschap nooit meer hun kilo's kwijtraakten

Ik ga gaan zwangerzwemmen en nog 1 keer aquagym in de week en dit is echt plezant, ik was ook gewend van 3 x in de week te gaan volleyballen maar dat is nu te gevaarlijk. Want ook al ben ik nog niet veel kilo's kwijt, mijn buik is reusachtig

groeten

Ik ben tot nu toe  4 kilo aangekomen. Probeer wel een beetje op te letten wat ik eet, want ik was al heel zwaar. Ook ik heb meer honger dan normaal, maar ik merk wel dat ik per keer niet zo veel kan eten.

Ikheb het even voor je opgezocht op internet.
Gemiddeld komt je  tussen de  10 tot 20 kilo aan tijdens  je zwangerschap. 3 tot 4 kilo in de eerste helft en daarna ongeveer 4 tot 5 ons per week gedurende der tweede helft van de zwangerschap. Dit zijn natuurlijk gemiddelde en het verschilt per vrouw . Ook is gebleken dat je bij een eerste zwangerschap vaak meer aankomt dan bij een volgende. Rond de 2e drie maanden van de zwangerschap neemt je eetlust toe en in de laatste  drie maanden wordt  dat nog wat erger.  Meer eten is niet slecht als je maar gezonde dingen eet zoals brood en fruit.  Ik zal me er maar niet te druk over maken.    Een arts maakt zich meer zorgen als je te weinig aankomt dan te veel. en over het algemeen   is het zo dat je  een groot deel van het extra gewicht  onmiddellijk na de bevalling weer kwijt bent, terwijl de rest gewoonlijk binnen enkele maanden verdwijnt als  je weer bent overgeschakeld op  de voedingsgewoonten van voor de zwangerschap.

Groetjes Sabine

Bedankt voor de reacties! Ik ga over 2 weken weer naar de verloskundige, ik zal haar eens navragen hoe het precies zit met al dat vocht vasthouden.  Mijn benen omhoog en 's nachts met een kussen onder mijn voeten slapen doe ik al vanaf week 8. Ik ben normaal al erg gevoelig voor vocht vasthouden, maar nu gaat het wel heel snel.

Voor José:
Volgens mij is er niet echt iets aan de striae te doen. Ik had al striae op mijn heupen en borsten omdat die vroeger snel zijn gegroeid. Het is volgens mij bij mij niet erger geworden. Ik heb vanaf het begin mijn huid elke dag ingesmeerd met zwangerschapsolie van Weleda. Ik heb ook niet alleen mijn buik, maar ook mijn bovenbenen, huepen en borsten ingesmeerd. Wellicht dat dit toch heeft geholpen.
Het is in elk geval ook gewoon erg lekker om wat extra verzorging aan je lijf te geven!

Hoi meiden,

Hier zijn er nu in totaal zo'n 3 kilo bij dus als ik de verhalen mag geloven aardig in lijn der verwachting, hoewel het de komende tijd wel harder zal gaan nu de baby steeds meer groeit.

Qua eten weet ik niet of het echt uitmaakt, de ene dag vreet ik me helemaal gek aan alles wat er nog in de kast ligt en de andere dag hoef ik dan weer bijna niks dus tja.... lastig te zeggen.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan