kilos

hoi meiden
ik ben nu negen weken zwanger en zit met het volgende probleem.
ik ben regelmatig iets misselijk maar als ik eet dan gaat het weer ik heb alleen zo veel honger dat ik de hele dag door kan eten en dat ook wel eens doe.nou eet ik geen ongezonde dingen als snoep of zo maar gewoon brood of yoghurt.
ook ben ik gestopt met roken dus misschien snappen jullie het al ik ben al best wat bijgekomen en ben bang dat het uit de hand gaat lopen.
ik heb namelijk zo'n zes jaar anorexia gehad en ben daar nog niet zo lang geleden ver van genezen ik ben heel erg blij met mijn zwangerschap en vindt het ook niet erg om een buikje te krijgen maar heb er gewoon moeite mee dat alles groeit(bbb)nou ik ga lekker mijn tosti opeten groetjes debby
 
Hoi Debby,

ik ben bijna 12 weken zwanger, ben zelf behooooooorlijk misselijk doorgaans, maar vaak als ik iets eet gaat het dan weer. Ik kreeg ook het advies van de VK om gewoon constant kleine dingen te eten (bijv. elk uur iets), zodat er constant een bodempje in je maag blijft zitten, wat de ergste misselijkheid tegen moet gaan. Het kan varieren van een boterham, tot een biscuitje, tot een stuk fruit, tot een kopje bouillon, enz. Tuurlijk, af en toe iets van snoep mag ook hoor, als het maar niet de spuigaten uit loopt. En meid: wees lekker trots op je buikje, dat is het zichtbare bewijs van het wonder in jouw buik. Succes ermee !!
 
Iedereen die ik ken, inclusief mezelf, die zwanger is heeft in het begin veel meer honger. Ik ben zelf nu 11 weken en het begint wat af te nemen. Het is heel normaal. Je lichaam moet ook wat vetreserves aanmaken. Zolang je geen ongezonde dingen eet, en dat doe je ook niet, is dt geen probleem straks. Bovendien als je straks borstvoeding gaat geven, dan gaan de overtollige kilo's er makkelijker vanaf.
Na je bevalling gaat alles wel weer richting normale proporties. Ik begrijp dat voor jou gezien je verleden moeilijker is. het lijkt me wel verstandig dit te melden aan je ha of je vk. Dan kunnen ze daar wel rekening meehouden en je kunt er met iemand over praten.
Succes verder en geniet van je tosti!!
 
Ha meid,

Het is gezond hoor, om een aantal kilos aan te komen tijdens de zwangerschap. Je baby groeit ervan en jij bent dan na de bevalling ook weer sneller op de been. Het is normaal om per 4 weken 2 kilo aan te komen. dan weet je dat dat de groei is van je baby en dat is gezond.

Iets meer of minder kan natuurlijk ook. Dat je moeite hebt met je vrouwelijke vormen begrijp ik goed, je wilt ook geen os worden. Maar al dat vrouwelijke vet heeft ook een functie, het is heel zwaar voor een lichaam om nieuw leven aan te maken, en het heeft reserves nodig. je mag er dus gerust trots op zijn dat je lichaam blijkbaar zo gezond is dat het dit kan!

Je moet het maar zo zien: dit is TIJDELIJK. Na de bevalling normaliseert alles weer in je lichaam en wordt je weer jezelf. Goed voor jezelf zorgen en eet maar lekker, jij en je baby verdienen dat!

Liefs gaby
 
Hoi Debby,

Ik herken heel erg wat jij schrijft.
Heb namelijk zelf ook al 6 jaar anorexia. En ben net uit de kliniek 'ontslagen'.

In het begin van mijn zwangerschap was ik ook vaak misselijk.
Als ik biscuitjes, of droog brood at ging het weer eventjes.
Ben in die tijd ook wel behoorlijk aangekomen (ook omdat ik nog erg ondergewicht had)
En nu kom ik elke week ongeveer 2 tot 3 ons aan.

Soms heb ik het ook wel eventjes moeilijk met het groeien.
Dan gun ik me eventjes een klaag-kwartiertje en ga weer gewoon verder.

Probeer er wel over te blijven praten.

groetjes Petra 24 wkn/5dgn
 
Terug
Bovenaan