Kim

Hallo allemaal!!!!

Mijn dochterje Lotte is nu bijna 6 mnd en sinds kort zijn wij begonnen met potjes!!!
We zijn wat later begonnen mede omdat ons meisje al 10 kilo weegt en het erg goed doet op alleen fles maar goed het grote avontuur van vast voedsel is begonnen!!!
Hoe zijn jullie daar mee begonnen.
Hoeveel moet ik haar geven mag ze alleen nog maar fruit of moet ik haar ook groente geven s'avonds!?????
Ik heb nl geen idee!!!!
Ik geef haar nu s'middags tussen de tweede en de derde fles banaan of worteltjes en dat vind ze wel lekker.
Ik hoor graag hoe jullie schsema's eruit zien en misschien kan ik dan wat wijzigen voor lotte!!!
Alvast bedankt!!!!

Groetjes Kim en Rene
 
Hoi, wauwie 10kilo!!!haha, mijn dochtertje is 10mnd en weegt nu zo'n 8700 gram....(en eet dat het een lieve lust is).
Ik zou rustig aan beginnen met groente en fruit. Niet teveel dingen door elkaar geven. Dan kun je eerst zien hoe ze er op reageert.En dan kan ze ook aan de smaak wennen. Hier waren peer/appel en worteltjes een groot succes in het begin. We begonnen met lepeltjes en dat groeide snel uit naar halve/hele potjes.
Schema van 6maanden weet ik niet meer helemaal, maar wat handig is om zoveel mogelijk te proberen om een "normaal"eetschema op te bouwen zodat ze straks met jullie kan mee-eten.
Wij gaven (en geven nog steeds)in de ochtend als tussendoor fruit en tegen einde van de middag (rond 1600u/1630u)groente. Straks komt er ook nog een boterham bij.....leuk he..!!Veel plezier ermee.
 
Ik sluit me aan bij het bovenstaande: rond een uur of 10 de fruithap en 's avonds als jullie eten de groente (kan dan ook vaak de groente zijn die jullie eten, maar dan gepureerd: bloemkool, boontjes, witlof, worteltjes,.. maar geen echte koolsoorten) dat is dan goedkoper dan die potjes en ze lusten sneller het normale eten.eventueel zachter gemaakt met een aardappeltje en een beetje water of melk.
En straks brood rond het middageten.
Succes
Anne
 
Terug
Bovenaan