Kim78L hoe gaat het?

Hoi kim,

Hoe verloopt jou zwangerschap op dit moment?
ik las bij juni stoppers. Dat je al een keer een miskraam hebt gehad en dat je binnen kort een echo gaat maken. Ben erg benieuwd.

Ik moet dinsdag 3/3 naar verloskundige zal dan wel horen wanneer ik de 1e echo krijg. Ben op dit moment nog niet goed overtuigt dat ik echt zwanger ben.

Even wat extra info, ik kom uit gelderland en werk als activiteitenbegeleidster in een verpleeghuis.

Groetjes Plat

Hoi Plat,

Met mij gaat alles goed, wel af en toe gespannen ivm vorige miskraam.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik er nooit bij stilgestaan dat het mis zou kunnen gaan. Het voelde gewoon meteen als mijn kindje. Gelukkig is dit dan ook een gezonde zoon geworden na een goede bevalling, maar een minder goede zwangerschap. In plaats van de 3 fijne maanden in het midden heb ik na 17 weken misselijkheid 3 heerlijke weken gehad. Helaas begon vanaf 20 weken mijn bekken op te spelen.

Dit was al voorspeld jaren voordat ik zwanger werd, omdat ik al problemen hiermee heb zonder zwangerschap, dus met zwangerschap werd het er alsmaar slechter op, en eindigde ik in mijn bedje. Gelukkig maakt de geboorte van een kind alles goed, en durfde ik het na een jaar herstellen weer aan om opnieuw zwanger te raken. Helaas ging het toen mis. Maar ondanks dat ik er bij de eerste zwangerschap nooit vanuit was gegaan dat het mis zou kunnen gaan, had ik de vorige keer meteen na het testen het gevoel dat deze zwangerschap niet voldragen zou gaan worden.

Nu heb ik weer een goed gevoel, maar het miet meer misselijk zijn, en minder moe brengen wel weer onzekerheid met zich mee. Gelukkig heb ik aanstaande donderdag, 5 maart al een echo. Dan ben ik ruim 7 weken (als het goed is, voirge zwangerschap zat ik er ook een klein weekje langs, waarschijnlijk een late eispring in mijn cyclus) en hopelijk krijgen we dan een kloppend hartje te zien.

Hoe gaat het met jouw zwangerschap? En met je vorige? Zijn er al vergelijkingen nu? Heb je al een dochtertje of een zoontje, en hoe oud?

Kim
6+3 (als het goed is...)

Hoi Kim,

Mijn vorige zwangerschap erg veel last gehad van misselijkheid en overgeven. Toen dat over was kreeg ik last van brandend maagzuur en kon niet meer plat in bed liggen.
Met 35 weken zwangerschap had ik erg veel last van mijn linkerborst, deze was ook erg groot en ik kreeg er een hele rare vlek op. Verloskundig heeft er naar gekeken en mij door gestuurd naar huisarts, deze dacht aan borstontsteking. Bloed prikken en wachten, in het bloed was geen onsteking te zien. Door gestuurd naar het ziekenhuis om een echo van de borst te laten maken, huisarts dacht aan verstopte melkliertjes. Op de echo was helaas iets anders te zien. Maar ons werd eerst niets verteld er kwamen steeds meer artsen kijken. Toen hebben ze een punctie gedaan, ze hebben een aantal stukjes weefsel weg gehaald omdat ze wat ze zagen niet vertrouwde. ook hebben ze een stukje van de liemfklier weg gehaald voor onderzoek. Toen moesten we wachten op de uitslag, erg spannend. Het bleek een goed aardig gezwel te zijn wat ze verder gingen onderzoeken naar de bevaling.
Uit eindelijk bleek dat ik fibroadenoom heb, dit is actief borstbindklierweefsel wat erg gevoelig is voor hormonen. Toen onze zoon geboren was en 16 weken was ben ik geopereerd en hebben ze het gezwel weg gehaald wat een omvang bleek te hebben van 10 bij 8 bij 2 cm.
Ik ben ook erg bang dat ik nu weer zo'n gewel ga ontwikkelen en weer geopereerd moet worden en zie hier het meest tegen op. dan de hele zwangerschap.

Ik heb een zoontje hij is geboren begin november 2007.

Dinsdag 3/3 moet ik voor de 1e keer naar de verloskundige.

Groetjes Plat.
Precies 6 weken vandaag

vergeten,

Hoe voel ik mij nu, niet zo goed. Ben erg moe en misselijk de hele dag.

tot de volgende keer.

ga het weekend er even tussen uit met mijn man, zoontje gaat naar opa en oma

Hoi Plat,

Spannend zeg, hoe het deze zwangerschap zal gaan met jouw lichaam!
Was het fijn om een paar daagjes weg te zijn?

Ik slaap momenteel slecht, ben erg gespannen voor de echo van aanstaande donderdag.... En donderdagavond heb ik een etentje van het werk, waar ik niet op zit te wachten, want daar ga ik door de mand vallen. Geen wijntje, geen rauw vlees, alles wat ik anders zo graag heb... En waar ze nu speciaal naar gevraagd hebben bij de reservering...

Kim

Hoi Plat,

Ik moet even wat kwijt, want de spanning loopt erg op; ik ben nml vanmiddag wat gaan vloeien. Niet veel, maar het herinnert me wel aan de vorige miskraam. Gelukkig heb ik morgenvroeg om 10 uur een echo staan, en kunnen we meteen weten hoe we ervoor staan. Wel zo fijn dat het maar 1 nachtje in onzekerheid zal zijn. Als het goed is morgenvroeg zal ik geen tijd hebben om dit te laten weten morgen, want ik zit de hele dag vol met afspraken tot en met de avond toe.
ALs het niet goed is, zeg ik al mijn afspraken al en kruip ik denk ik wel twee weken mijn bed in! Dan heb ik het echt gehad...hopelijk komt het niet zo ver.

mvg
Kim

Hoi Kim,

Ik zal vandaag aan je denken, hoop dat de echo goed is en dat het vloeien niet een voor teken was van een miskraam.
Wel erg spannend en dan ook nog uit eten met collega's die nog van niets weten, lastig.

Wij hebben zondag toen we er weer waren wel aan de familie verteld dat ik zwanger ben, ik voel me zo beroert en het verbergen waarom werd erg moeilijk.
Gisteren ook op het werk verteld, nu kan ik weer zeggen hoe ik mij voel en waarom ik er niet altijd even goed uit zie. kreeg de laatste week vaak de opmerking er moe uit te zien.

Ik hoop dat je goed nieuws hebt gekregen met de echo.

Groetjes Plat

Hoi Plat,

Er was geen hartactiviteit op   de echo. Er was wel een intact vruchtje te zien van zo'n 4 tot max. 5 weken oud. Het kan dus twee dingen betekenen, of ik ben helemaal niet zo lang zwanger als ik dacht, of er is een miskraam op komst.

Aangezien ik vandaag kleine beetjes helder bloed verlies, vrees ik het laatste...ik had dit niet verwacht dus kwam erg hard aan.

Over anderhalve week word er weer een echo gemaakt, of om te kijken of het dan gegroeid is, of om te kijken of het een miskraam is. Leuke anderhalve week in het verschiet.

Aan de ene kant hoop ik dat het bloeden niet doorzet, maar aan de andere kant weet ik dan wel waar ik aan toe ben en zit ik niet anderhalve week in onzekerheid...om dan alsnog gecuretteerd te worden of zo..

ik zie het nu somber in, wie weet stopt het bloeden nog...we zullen zien..
Kim

Terug
Bovenaan