hoi ikke,
let niet op anoniem...
je mag me alles vragen, als ik er geen antwoord op wil geven laat ik het je weten hoor ;-)
ik neem geen medicijnen om een eisprong op te wekken omdat mijn eisprong erg goed is, op dag 18 en mijn ei is dan ongeveer 2,5 cm. een "normaal" ei is als ie rijp is ongeveer 2 cm. ik weet dit omdat ik al 3 x diverse echo's heb gehad rond mijn eisprong.
ook mijn baarmoederslijmvlies is prima in orde! goed dik en doorbloed.
ook mijn cyclus is prima op tijd! ja ik weet het het klinkt raar dat ik dan nog niet zwanger ben....maar helaas is het zo!
je ziet dus dat het nix wil zeggen of alles oke is. het moet ook maar ff allemaal goed gaan daar binnen, en dat zaadje moet maar net samenkomen met je ei!! misschien wist je het al, maar de ene maand komt je eitje uit je linker eierstok, en de andere maand uit je rechter. dit wisselt zich zo af.
het kan dus zijn dat er als je ei uit je rechter eierstok komt het meeste goede zaad links zit.....kun je het nog volgen...?
er zijn zoveel redenen dat het niet lukt, en de kans is gewoon uniek dat het wel lukt....zwanger worden is echt een wonder. je bent eigenlijk maar 6 tot 12 uur echt vruchtbaar. dat is het moment dat je eitje "springt" je ei is binnen 12 uur "dood" of hoe je dat ook noemt. als er dan geen zaadje het bevrucht heeft moet je weer een hele cyclus wachten!
mijn ouders weten niet dat we bezig zijn met kinderen, maar voor zover ik weet heeft mijn moeder geen problemen gehad met zwanger worden en ook nog nooit een miskraam oid gehad.
ik denk dus niet dat het familiaal is zoals je dat noemt. maar dat zou je aan je gyn kunnen vragen, die weet dat vast wel.
als je meer wilt weten, vraag me gerust. ik vind het fijn als ik iemand ergens mee kan helpen/info kan geven!
xx kimpansee
wij mogen misschien een volgende cyclus beginnen met iui. dan brengen ze het zaad van mijn vriend op het moment van de eisprong voor bij mijn baarmoeder tot bij het eitje. dan hoeven ze zelf niet zover te zwemmen haha! hopelijk dat dat dus snel gaat gebeuren als het deze maand niet raak is (heb nod 20 september)
xx