Kimpanseeq

Hee Kimpansee,

Jij ook bedankt voor je lieve complimenten! Doet me erg goed!!
Van al die positiviteit hier voel ik me vanzelf beter!!

Ik las dat jij ook al een enorm gynaecologisch verleden hebt door de endo, zeg! Je bent dan nog wel jong en hopelijk werkt dat vet in je voordeel, meid. Ik ben benieuwd of je bij de a.s. controle niet een verspoediging los kunt peuteren! Zou mooi zijn als je niet nog 'ns 3,5 jaar hoeft te wachten natuurlijk. En jullie hebben wel goede argumenten gezien jouw man's hersteloperatie met de kans op de aangroei van het lidtekenweefsel.

Volgens mij wordt dit najaar voor velen hier weer een spannende tijd. Gelukkig zijn we er dan voor elkaar!
Eerst nog maar eens ontspannend op zomervakantie! Ga je nog weg?

lfs. Suus

lieve suus,

heb inderdaad al een flink gynaecologisch verleden!! heb zojuist met jim er over gehad wat we gaan ondernemen. we willen nu inderdaad op de korte termijn gaan informeren of wij ook in aanmerking komen voor iui ofzo.

ik ben nog wel jong (26) maar jim is nu 33! niet dat dat niet jong is (hij is geloof ik net zo oud als jij bent?) maar het speelt wel mee denk ik.

ik ga van de week mijn gyn bellen en een afspraak maken. hopelijk komen we wat sneller tussen die wachtlijst van alleen al 3 mnd voor een afspraak!!

mag ik jou vragen wat jou verdere stappen zijn. omdat ik hier nog niet zolang meelees met jullie weet ik nog niet zoveel van jullie af. ik weet dat je 6 x iui hebt gehad.
ben je nu bezig met ivf? of wat anders? mag ik ook zo vrij zijn te vragen of ze weten waar het bij jullie aanligt, of is dat niet bekend (sorry als ik je dit niet mocht vragen, dan moet je maar geen antwoord geven)

over de zomervakantie gesproken, moeten nog 5 weken werken....pffff duurt nog lang haha.
het is de bedoeling om een last minute te boeken richting turkije. bewust gekozen voor last minute ivm een evt zwangerschap....die er dus nog niet is :):-(! maar we zijn ook net pas verhuisd dus dat kost ook genoeg dus kwam het toch goed uit!
en jullie? gaan jullie nog lekker weg?

tot snel!
xx kimpansee

Hoi die Kim,

Goed plan om er wat vaart achter te zetten, als dat tenminste goed voelt voor beiden! Jouw lief, Jim, is net zo oud als dat ik ben, ja. En leeftijd speelt idd wel mee. Hoewel ik zelf had 'gepland' om op m'n 31e moeder te worden ben ik het nu nog niet, want ja dat dit niet te plannen valt daar is iedereen hier goed van doordrongen!
Ik heb wel op m'n 31e een miskraam gehad dus was bijna mama geweest, maar helaas.
Ik vind het helemaal niet erg dat je er naar vraagt hoor!
Wij hebben alle onderzoeken doorlopen in voorjaar 2003 en daaruit bleek dat er niets te vinden is waarom het niet wil lukken. We horen tot de 10% groep met een onbegrepen vruchtbaarheidsstoornis. Die mk is wel het bewijs voor mij dat het al eens gelukt is en dat zien we als heel positief! De vervolgstap is nu dat we op 24/8 een intake afspraak hebben staan voor IVF en ik hoorde vorige week dat we waarschijnlijk voor het einde van dit jaar de (hopelijk 1e en laatste) behandeling dan al achter de rug hebben!! Vond ik supergoed nieuws want ik was uitgegaan van jan/feb. '05.
Dus onze kansen liggen duidelijk bij IVF. Ik heb ook goede voorbeelden van meiden in m'n omgeving bij wie het de 1e IVF poging meteen lukte dus ik hoop van harte dat het bij ons ook zo gaat.

Dat is dus mijn hele verhaal. Op dit moment hebben we geen behandelingen meer en dat voelt ook wel goed. Die laatste IUI was ook best zwaar (zwaarst van alle 6) dus ik ben blij dat ik daar vanaf ben en nu door kan voor IVF want daar hebben we een hoger slagingspercentage (20-30%), maarja het is ook zwaarder denk ik.

Ik moet zeggen dat ik nauwelijks tot geen last heb gehad van de hormonen bij IUI. Zou bijna denken dat ik gisteren meer last had van m'n eigen hormonen! Nare rotdingen zijn het.

Lekker vooruitzicht naar de zon in Turkeije! Wij zijn ook aan het aftellen en gaan eind aug. (na de IVFintake) met 4 vrienden 2 wkn. naar Corfu (Griekenland), dus voor ons nog 7 weken... Heb er zin in joh!!

Ja verhuizen en inrichten kost ook smakken met geld, maar effe lekker weg is toch ook wel belangrijk!

Laat je effe weten hoe het met je gyn. is gegaan?! Gewoon afdwingen die afspraak hoor, lekker assertief zijn!
Dat heb ik inmiddels wel geleerd bij de witte jassen.

Tot snel,
lfs. Suus

he suus,

kga woensdag of donderdag ff bellen, dan ben ik pas vrij van mijn werk....
hoop inderdaad dat ik er "ff" tussen kan!

we spreken elkaar gauw!

ik ben benieuwd als je je intake van ivf hebt! moet wel errug spannend zijn allemaal.
kheb vernomen dat het inderdaad vrij zwaar is allemaal. niet alleen lichamelijk, maar vooral geestelijk!

als het zover is, dan gaan we je er door heen helpen he!!

tot snel
xx kimpansee

Terug
Bovenaan