Kind 1,5 wil niet eten thuis

<p>Ik heb een zoontje van 1,5 die naar de opvang gaat. Eten ging altijd goed (hij at bijna evenveel als ik) maar sinds een paar weken wil hij geen warm eten meer thuis eten. Het is niet dat hij het niet lekker vindt want hij eet geen hap. Op de opvang eet hij altijd goed! Hij krijgt daar tussen de middag warm en ik geef hem in de avond 3 boterhammen en dat gaat ook goed.</p><p>Ik heb van alles geprobeerd: tussen de middag warm eten geven, zelf laten eten met lepel of hand, vaak aanbieden, niet aandringen, vliegtuigje maar hij draait demonstratief zijn hoofd weg.</p><p>In het begin vond ik het lastig en gaf ik hem dan wel een banaan maar op een gegeven moment had hij dat door dus daar ben ik mee gestopt: dit heb ik voor je gemaakt en dit eten we. </p><p>Het voelt erg vervelend dat hij al weken geen hap hier heeft gegeten en hij wordt dan ook vaak om half 5 wakker omdat hij honger heeft.</p><p>Wie kent dit en heeft de gouden tip?</p>

Ik zou het consultatie bureau even bellen als ik jou was. Zij hebben vast goede tips voor je. Mijn dochter is ineens ook iets lastiger wil vooral geprakt eten, niet te veel kauwen. En meestal forceren we de eerste hap, daarna gaat het vaak wel beter

Ik heb geen gouden tip.Maar wat wij bij onze dochter deden was geen aandacht aan schenken. En zelf met een lepeltje laten eten.En als wij het op hadden dan vroeg ik heb je genoeg gehad?Dan ruim ik het op en gingen we met z'n alle toetje eten. Meestal met muesli van de kleine keuken is 12mnd+ dan verzadigd het toetje wel iets meer als alleen yoghurt.En als ze slecht of niets had gegeten, voor dat ze op bed ging nog even een banaan of een ander stukje fruit dan is de maag niet helemaal leeg als ze op bedje ging. Ik heb me er nooit zo druk om gemaakt ik dacht als een kind honger heeft dan eten ze echt wel. Een kind laat zich ook echt niet verhongeren dacht ik dan altijd maar.Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Ik heb geen gouden tip.Maar wat wij bij onze dochter deden was geen aandacht aan schenken. En zelf met een lepeltje laten eten.En als wij het op hadden dan vroeg ik heb je genoeg gehad?Dan ruim ik het op en gingen we met z'n alle toetje eten. Meestal met muesli van de kleine keuken is 12mnd+ dan verzadigd het toetje wel iets meer als alleen yoghurt.En als ze slecht of niets had gegeten, voor dat ze op bed ging nog even een banaan of een ander stukje fruit dan is de maag niet helemaal leeg als ze op bedje ging. Ik heb me er nooit zo druk om gemaakt ik dacht als een kind honger heeft dan eten ze echt wel. Een kind laat zich ook echt niet verhongeren dacht ik dan altijd maar.Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Hier helaas ook geen gouden tip. Onze dochter van 1,5 eet al minstens een jaar bijna niet (met avondeten) Op wat dingen na die ze wel lekker vindt. De rest probeert ze niet eens. We proberen er zo min mogelijk aandacht aan te schenken. Ze krijgt niks anders en dat weet ze ook. Dus ook geen extra fruit of wat dan ook. Ze doet het verder prima dus ik maak me er maar niet teveel zorgen om. Als ze honger hebben eten ze wel toch. 

Mijn kindje is nog wat jonger dus ik heb geen persoonlijke ervaring maar mijn moeder zij dat ik tot dat ik 3 jaar was alleen maar komkommer en brood at en dat ik niet anders luste. Maar ben nu wel gewoon een alles-eter met een gezond gewicht. Misschien dat ze in de middag te veel eet waardoor ze ‘s avonds geen honger heeft? Zou me er niet te druk om maken

Terug
Bovenaan