Kind 1.7 jaar wil savonds niet slapen

<p>hoi allemaal,</p><p>inmiddels begin ik er een beetje moedeloos van te raken... onze zoon die savonds maar niet wil slapen... een hele tijd is het goed gegaan maar de laatste tijd is het een drama. We leggen hem neer en hij begint te krijsen. Naar mijn idee alles geprobeerd, laten huilen, eruit knuffelen, warme melk etc. Ik vraag me ontzettend af waar dit aan ligt en waarom hij savonds niet wil slapen. Zien wij iets over ons hoofd? Hij is trouwens 1.7 jaar oud. Ik ben benieuwd of iemand mijn verhaal herkend en of iemand tips heeft! <br /><br /></p><p>alvast bedankt ?</p>

Hoi,
Ik herken je verhaal heel erg goed..
Mijn zoontje is 1.8 maanden en we zijn echt al een aantal weken bezig. Ook alles geprobeerd. Laten huilen, wat hij gewoon echt uren achtereen volhield, en we hem wel 2x moesten verkleden omdat hij zich helemaal nat gehuild/gekwijld had. Ook was hij dan helemaal overstuur.
We hebben een tijdje gedaan dat we bij hem bleven zitten tot hij sliep, maar dan zaten we er sommige dagen gewoon echt een uur of 2, haha.
We doen nu sinds een week of 2 geen middagslaapjes meer, als hij toch tijdens een wandeling of autoritje in slaap valt, maken we hem heel snel wakker, maar eigenlijk gebeurd dat zelden.
Hij gaat nu rond half 8 naar bed en binnen een paar minuutjes slaapt hij dan. Natuuurlijk hartstikke moe! Moet er wel even bij zeggen dat hij niet vervelend van vermoeidheid wordt, nu hij geen middagslaapje meer doet. Hij speelt gewoon lekker, eet gewoon zonder problemen, savonds lekker spelen nog in bad, dan tandjes poetsen en lekker slapen en voor ons werkt dit super goed!
bij ons zoontje vermoed ik dus dat hij al die weken te lange middagdutjes heeft gedaan. We hebben dit wel afgebouwd trouwens! Hij sliep eerst van 1 tot Max 4 en dit hebben we steeds ingekort met een half uurtje!

Terug
Bovenaan