Kind 1 jaar 8 dagen 40graden koorts na kuurtje ondertemperatuur

<p>Hallo, ik heb een vraagje. Mijn dochter die volgende week 1 jaar word had al 8 dagen koorts 40graden, nu heeft ze een kuurtje gekregen van de dokter om er weer boven op te kunnen komen. Nu haal ik haar net uit bed en had ze een ondertemperatuur van 36,1. Is dit normaal?</p><p>groetjes chantal</p>

Wat naar voor je dochter dat ze zo'n tijd ziek is geweest. Heb je enig idee wat haar temperatuur normaal is als ze uit bed komt? Onze zoon is namelijk ook altijd erg koud in de nacht/als hij net wakker is, tussen de 36 en 36.5. Zijn temperatuur ligt sowieso vrij laag, ook overdag (rond de 36.7).
Ik zou het even aankijken als ze normaal oogt en haar na een uurtje nog een keer temperaturen. Dan moet het toch wel weer gestegen zijn. Mocht ze nou ook anders ogen en doen dan normaal, dan zou ik aan de bel trekken. 

Bedankt voor je bericht! 
Haar normale temperatuur is rond 37,3.... misschien komt het ook wel door het kuurtje wat ze heeft gekregen hoor. Maar ze oogt verder wel normaal... tenminste na 8 dagen zo slap als een vaatdoekje te zijn, en nu weer een beetje speelt...

Wat de huisarts ooit tegen mij zei is dat beter worden energie kost en dat dat ten koste gaat van de temperatuur. Die is na ziek zijn vaak iets lager.

Ik weet wel dat als ik mijn zoontje uit bed haal die altijd een lage temperatuur heeft van 36.
Dit omdat als ze slapen de temperatuur altijd zakt. 
Is dit niet normaal dan ?? Ik weet niet beter als dat ze dat altijd hebben in de ochtend. 
Uiteindelijk stijgt het weer naar zn gewone temperatuur. 
Misschien een uurtje  later testen? Ik denk dat ze dan al wat beter op temperatuur zijn 

@Nicolle B: kan heel normaal zijn hoor! 's nachts daalt de lichaamstemperatuur, zodat het lichaam kan herstellen. Als je dan al niet zo'n hoge temperatuur hebt van jezelf, zit je zo onder de 36,5.
Ik maak me inmiddels meer zorgen als onze zoon 's ochtends warm aanvoelt en z'n temperatuur boven de 37 is bij het wakker worden. Dan krijgt hij koorts. 

Terug
Bovenaan