Kind 1 jaar slaapt niet

Ik ben radeloos, mijn kind wordt volgende weem 1 jaar en heedt misschien 2 goede weken slaap gehad. Hij is als sterrenkijker geboren en het was geen makkelijke bevallig, kraamtijd heerlijk geslapen, maar zodra die over was begon hij alle avonden te huilen en te gieren, uiteindelijk achter gekomen verborgen reflux, hiervoor medicijnen gekregen, maar heeft niet veel geholpen. Voorderest alles al geprobeerd, chiropractor, osteopaat, voeding voor koemelkallergie, spirituele goedjes, mediums noem het maar op. Overdag slaapt hij nog maar kort, maar valt dan wel altijd rustig in slaap en blijft ook rustig slapen, maar elke avond is het een drama.in mijn armen wil hij niet slapen, hij wil geen fles. Nu rijden we elke avond een rondje met de auto en valt hij in slaap, maar wordt dan na een uur schreeuwend wakker. Het lijkt net of hij slaapt, heeft zijn ogen dicht, maar is niet te troosten. Ik slaap al maanden niet en ben radeloos. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Is er iemand hier bekend mee en iemand die mij kan helpen?
 
Ben je al bij een osteopaat geweest? Deze vertelde mij dat bij sommige kids een bepaalde zenuw bekneld of spanning op kan zitten waardoor ze niet makkelijk in slaap kunnen vallen.. vaak gebeuren dit soort dingen tijdens een (zware) bevallingen.
 
Als het echt al een jaar duurt, dan moet je naar een arts. En je geen nee laten verkopen. Kennissen van ons hadden ongeveer hetzelfde en waren ten einde raad. Toen kwamen ze er bij een onderzoek achter dat de kleine een chronische binnenoorontsteking had. Buisjes geprikt en daarna was het een ander kind. 
Ik wil niet zeggen dat dat bij jullie ook is, maar laat de kleine gewoon een keer goed doorlichten in het ziekenhuis, want hier gaan jullie allemaal aan onderdoor...
 
Sterkte!
 
Helemaal eens met Billie hierboven, ga echt naar een huisarts of het consultatiebureau. Bevriend stel van ons hadden dit met hun kindje ook (amper slapen en iedere nacht huilen) , werd serieus genomen en overal onder de loep genomen (kinderarts, fysio) bleek dat het nekje helemaal vast zat en inderdaad ook flinke last van de oren en dus buisjes kreeg. Na fysio voor het nekje en de buisjes kregen zij een tevreden en slapend kindje terug.
 
Ach meid wat ontzettend verdrietig voor jullie. Ben het echt eens met wat hierboven wordt gezegd. Ga naar de arts en laat je niet afschepen. Een kind wat niet wil slapen en helemaal overstuur is heeft ergens last van, dat kan niet anders in mijn ogen. Ik hoop echt voor jullie dat het snel beter gaat, dit is echt niet vol te houden. Heel veel sterkte!
 
Allereerst bedankt voor jullie reacties, het geeft toch troost wetende dat ik niet de enige ben met dit probleem.  Ik ga hier ook zeker achteraan. Maar zou hij daar dan overdag ook niet last van moeten hebben? Want dan slaapt hij namelijk wel gewoon zonder te gieren. 
 
Hier nog een draakje. Maar inderdaad; we met chronische oorontsteking waar hij met name ‘s avonds last van had. Wat je kunt proberen (los van dat ik het aanraad om naar huisarts te gaan) is of hij met zetpillen beter slaapt. Bij ons was het lang heel slecht, maar vanaf een jaar redelijk en nu, met 14 maanden; nog hooguit 1/2 x per nacht en gaat redelijk makkelijk naar bed. Maar heeft hij echt moeten leren, met heel veel sussen en in slaap knuffelen.
 
Terug
Bovenaan