Kind 1 jaar slaapt (te) weinig

<p>Mijn zoontje van 1 jaar en 2 maanden slaapt doorgaans elke dag te weinig. Gaat in de avond nu om 19 a 19:30 slapen. En in de ochtend vroeg wakker (tussen 5 a 6 uur) en slaapt overdag gemiddeld een uurtje..</p><p>Maar als hij zo vroeg wakker is, is hij de vaak ook echt niet te genieten.. Ik merk echt aan hem dat hij niet genoeg slaap gehad heeft, maar waarom word hij dan steeds zó vroeg wakker?</p><p>Honger of dorst is het niet. Want hjj wil niet perse direct wat hebben. Het is nog donker, dus dat is het ook niet. En het is gewoon stil buiten ..</p><p>Iemand een idee wat dit kan zijn, of hoe ik ervoor kan zorgen dat hij in de ochtend wat langer slaapt? </p>
 
Ik denk een fase. Mijn zoontje van 22 maandjes heeft vaak van dit soort fases. Ovhtenden om half6 wakker en dus niet uitgeslapen en chagrijning. Maar soms ook ineens weken dat hij slaapt tot 7uur. 


wij hebben weleens de tip gekregen om hem op tijd op bed te doen en dat werkt eerlijk gezegd wel bij ons. Het gekke is als wij hem na 7uur op bed leggen, dan wordt hij vroeg wakker. Maar zorgen we ervoor dat hij rond kwart voor 7 in bed ligt, dan slaapt hij s ochtends wel goed. Wie weet een tip om eens te proberen. Voor de rest denk ik dat je hrt even moet uitzitten. Wss is het over een tijdje ineens weer anders
 
Zoals hierboven, vroeger in bed leggen.
Als ik onze zoon rond 1900 op bed leg is hij vaak 6/7 uur wakker.
Slaapt hij om 1830, slaapt hij tot 8 ??‍♀️
( Oke ik heb ook echt een slaapkop, dus niet te vergelijken want hij slaapt overdag ook nog 2x2 uur) 13 maanden oud.. ?
 
 
Ik snap dat je liever andere tijden ziet maar zou me er niet zorgen om maken als je vind dat hij te weinig slaapt.
je zegt dat hij niet direct iets wil eten/drinken? Bij mijn zoon 16 maand werkt het juist vaak wel goed als hij (te)vroeg wakker is hem een flesje te geven gewoon in z’n bed, hij kan hem zelf vasthouden ga ik weer lekker in bed liggen HAha Maar vaak gaat hij dan nog wel ff slapen ? en als hij een beetje jammert ga ik ook niet direct heen en vaak na paar minuutjes slaapt hij ook weer verder
 
Terug
Bovenaan