Kind 1 jaar, wordt nog elke nacht wakker voor een fles

JetskeOvN

Forumleiding
Hi iedereen, mijn dochtertje van 1, is een echte lekkerbek. Ze wordt nog iedere nacht wakker voor een fles. We zijn al een tijdje bezig met het minderen van de hoeveelheid ml en het aanbieden van water, maar dat gaat langzamer dan dat we zouden willen. Ook sliep mijn zoontje van 3,5 jaar ook pas door toen hij 2,5 jaar oud was(had vaak dorst en wilde water). Nu slapen mijn man en ik eigenlijk dus al 3,5 jaar niet door. We vinden het soms écht pittig. We merken al een tijdje dat we qua energie & cognitief echt achteruit gaan. We hopen dat het tijdelijk is. Herkennen jullie je in dit verhaal? hebben jullie misschien tips & tricks? Wij deden bijvoorbeeld op een gegeven moment bij mijn zoontje in elke hoek van het bed een flesje met een mini beetje water, zodat hij dat altijd een flesje kon vinden als hij dorst had. Hielp goed. Maar mijn dochter is daar niet voor te porren.

Ik hoor het graag en fijne dag vandaag! :)
 
Je zou kunnen proberen een extra eet momentje overdag in te voeren, misschien helpt dat.
Ik weet niet hoe laat de nacht fles bij jullie is? Het kan misschien een optie zijn een fles te geven voor jullie zelf gaan slapen, in het geval jullie dat nog niet doen.

3,5 en een half jaar niet doorslapen is zeker pittig. Probeer die slaap toch te pakken, desnoods met een middagdutje in het weekend.

Afspraken maken wie op staat 's nachts, zodat je allebei weleens een hele nacht slaapt. (Werkte voor ons totaal niet, mijn man kon de baby niet in slaap krijgen. En hij kon niet slapen bij het idee dat ik met de baby rondliep. En daar dan weer kwaad om worden werkt ook al niet..., maar het valt allicht te proberen.)
 
Terug
Bovenaan