Kind 1 jr hoeveel middag dutjes

<p>Hallo iedereen!</p><p> </p><p>even een vraagje. <br />mijn zoon van 14 maandjes slaapt 2 keer overdag 2 uurtjes. <br />hy gaat om 8/ half9 weer naar bed maar word tussen 5/6 uur in de ochtend wakker. Hy wordt snachts ook soms huilend wakker. <br />is het verstandig om hem de middagen 1 keer te laten slapen, zodat hy de ochtenden wat later wakker word?</p><p>hoe vaak slapen zijn leeftijdgenootjes?</p><p>tipss??</p><p> </p><p>liefs </p><p>mil</p>

Ons zoontje van 14 maanden slaapt ook nog twee keer. In de ochtend rond 9 uur/half 10 1.5 uur en in de middag rond 15:00 nog een uurtje. Hij laat het nog duidelijk merken als hij moe is.

Inderdaad heel verschillend. Mijn dochter slaapt twee keer van 11 tot half 1 en van twee tot half 5. Savonds van 7 tot sochtends 7. Maar ze is altijd al een slaper geweest. 
Als hij niet heel vervelend word als je een slaapje overslaat dan zou ik het zeker proberen. Tandjes zorgen er zeker voor dat ze snachts wakker worden. Kan heeeeel lang duren. Pft. 
Wat volgens mij het beste werkt is lekker strak ritme erin brengen, dat moet vast lukken met al dat thuiszitten.. ;) als dat eenmaal werkt kun je wel eens afwijken van dat ritme. Maar dat werkt voor de ene ook beter als voor de ander. 

Hier met 1 jaar nog 2 slaapjes op een dag. Rond de 13-14 maanden ging dit naar 1 slaapje. Ze wilde op een gegeven moment niet meer smiddags naar bed en heb toen het ochtendslaapje steeds meer verplaatst richting de middag zodat ze uiteindelijk rond 13.00 naar bed ging. Eerst werden dit slaapjes van 1 uur maar dit ging vanzelf beter en ging ze 2 uur of langer slapen. In de overgangsfase was ze natuurlijk sneller moe dus wat chagrijniger dan normaal en soms lag ze er dan extra vroeg in savonds. Ben gezegend met een dochtertje die van uitslapen houd. Maakt niet uit hoelaat ze savonds erin ligt. Eerder dan 8.00 wordt ze eigenlijk niet wakker. 

Zoontje is 13 maanden en slaapt:
18:30 tot 8:00
10:00-12:00u
14:00-16:00u

Op werkdagen staan we vroeg op, 6:00u. Dan slaapt hij van 8:00 tot 10:30 en van 13:00 tot 15:00
Hij kan absoluut nog niet naar 1 slaapje.
Sochtends stort hij compleet in na 1,5 a 2 uur en dan is het huilen tot hij in bedje ligt.. zelfs na een nacht van 14 uur??‍♀️

Wow wat slapen sommige kindjes veel, lekker hoor als ze zo goed slapen!
Mijn zoontje heeft altijd al moeite gehad met goed slapen, sliep als baby ook niet heel veel. Vanaf 6 maanden hadden we een goed ritme van 2 slaapjes overdag en een lange nacht.
Net voor zijn 1e verjaardag sliep hij smorgens wel goed maar smiddags helemaal niet meer. Dus was hij al ver voor zijn avondbedtijd moe. We hebben toen vrij abrupt de ochtendslaap eraf gehaald en hem alleen smiddags laten slapen. Dit duurde een paar dagen voordat hij echt goed ging slapen. Nu slaapt hij van 19.00u tot 8.00u en smiddags (wisselend in lengte van het slaapje tussen de 1 tot 3 uur aan een stuk) hij gaat dan rond 13.00u naar bed en komt eruit als hij klaar wakker is. De nachten is hij ook nog regelmatig wakker, maar er komen nu 4 tanden door.. daarvoor werd hij niet of soms 1x per nacht wakker.
Mijn zoontje heeft altijd al profijt gehad van regelmaat en duidelijkheid. Maar elk kind is anders!
Mijn zoontje is nu trouwens 13 maanden oud. 
Succes!

Rond die periode sliep mijn dochter 2 keer. Sliep van 19.30-7.00. Daarna van 10.30-12.00 en 's middags van 15.30-17.00. Rond 15 maanden is ze naar 1 slaapje gegaan van 12.30-15.30. 

Terug
Bovenaan