Kind 18 maanden 2 slaapjes

<p>Dag dames,</p><p>Mijn dochter van 18 maanden slaapt heel veel. In de ochtend slaapt zij nog 2 uur en einde van de dag ook nog anderhalf uur. Snachts ook gewoon 11,5 uur. Zij heeft nooit problemen met in slaap komen dus ga ervan uit dat ze het nodig heeft of is het iets om me zorgen over te maken? <br /><br /></p><p>De ochtend en de middag slaap samen voegen lukt nog niet. <br /><br /></p><p>zijn er meer moeders met kinderen die zoveel slapen? </p>
 
Nee hoor lekker laten slapen! 18 maand is nog heel normaal voor 2 slaapjes. En wanneer is iets normaal? Het ene kind heeft meer behoefte aan slaap dan het andere kind! Lekker het ritme van je kindje volgen :)

Liefs
 
Ja dat is best veel, maar niks om je zorgen om te ma kjen hoor. Heeeeerlijk!

Mijn beide dochters gingen met 14.5 maand over naar 1 slaapje. Ik werk op een kinderdagverblijf en de meeste kindjes gaan tussen 12-18 maanden wel over naar 1 slaapje. Een enkeling idd later.

Hier gingen ze vanaf 14 maanden het middagslaapje gewoon weigeren. Al sliepen ze in de ochtend maar van 9.30-10.30, dan gingen ze in de middag pas om 16.00-16.45 slapen en in de avond pas 22.00.. Dus dat was echt een teken dat ze naar 1x slapen moesten. Zolang jouw kindje gewoon goed in slaap valt alle slaapjes, is het nog prima zo!

Ook van genieten hoor, mijn jongste is nu 17 maanden en ik zou soms zooooo graag willen dat ze nog even slaapt in de ochtend.. Ze is soms zo vermoeiend en ik ben zo blij als het 12.00/12.30 is! ;)

Dochter van mn collega is 19 maanden en slaapt ook nog met gemak 2x en dan gewoon om 19.00 naar bed.. heerlijk zeg, dat is hier echt onmogelijk!! Zelfs nu mn dochter 1 slaapje doet van 12.30-14.30, krijg ik haar niet eerder dan 20.00 in bed.. en 6.30 wakker ;)
 
Mijn zoontje deed dit ook, totdat hij 19 maanden was en steeds vroeger wakker was na zijn nacht. Overdag sliep hij gerust 2 keer 2 uur. Sliep dan weer rond 19/19.30 maar werd in plaats van rond 7/8, om 5/6 uur wakker. Toen hij wel een keer wat later wakker werd hebben we hem 1 slaapje laten doen en doorgepakt. Was de eerste week wel veel rekken, maar nu een maandje later gaat het goed.
Zolang je niks merkt, zal ik het dus vooral zo laten. kindjes geven het vaak vanzelf goed aan en dan is het wel altijd even wennen. 
 
Heerlijk! Hier ook een slaapkop. Vond daarom de overgang naar 1 slaapje ook een ramp...
Doordat hij 2 slaapjes deed steeds vroeger wakker, en dan dus weer te vroeg voor 1 slaapje...
Je merkt het snel genoeg als het wel tijd wordt en dan zal het een tijdje om en om zijn, 1/2 slaapjes en vanzelf ben je over...
Mn zoontje is nu 22 maanden en nog kan hij of heel lang uitslapen of als hij om 6u wakker wordt om 9u aangeven dat hij moe is en wil slapen.. ?
 
Hi Danaantje! Wat een heerlijk bericht om te lezen. Even een uitleg;-)
 
mijn dochter van 11 mnd is zo heftig/ pittig/ moeilijk/ niet slapen dat ik op dit forum even andere verhalen wilde lezen en zo kwam ik op jouw post van 6 mnd terug over jouw moeilijke dreumes (en eerste klote jaar!). Ik zit er nog midden in incl corona (ons hele gezin) en werkeloos door de lockdown (ik was net voor mezelf begonnen) en lees dan het heerlijke bericht dat jouw draakje zoveel slaapt. Hellaluja er is hoop!!! 


ik hoop dat je de humor ervan inziet want ik snap dat je je gewoon zorgen maakte hoor! Ik hoop in de nabije toekomst een soortgelijke post doe. 


heel veel succes met de zwangerschap en ik hoop dat je een makkelijkere babytijd zult hebben! X
 
Hier een dochtertje van 16.5 maand die ook nog echt 2x slaapt. In de ochtend vaak 2 uur en de middag ook zeker nog 1.5 uur. Gaat dan ook weer om 19.00-19.30u naar bed, slaapt in de nacht vaak 11 uur achtereen. Het ene kind heeft gewoon meer slaap nodig dan de ander; mijn moeder vertelde dat toen ik naar de kleuterklas ging (4 jaar), zelfs nog 's middags sliep uit school, terwijl sommige kids met 2 jaar al niet meer slapen overdag. Dus ik zou zeggen; geniet er vooral van?
 
Terug
Bovenaan