Kind 2 wil niks meer van avond eten

Hallo,

Mijn zoontje net 2 at eerst alles wat los en vast zat. Had zelfs volgens het cb obesitas. En nu sinds een week of 4 is drama met eten bij de gastouder eet hij alles wat hij krijgt en thuis helemaal niks ja zoetigheid maar dan heeft meneer bij mij pech. Een boterham krijg ik er niet in bij hem hij eet het vlees of kaas ervanaf en laat de boterham liggen,bij de gastouder eet hij wel zijn brood. Fruit eet hij wel super goed ook thuis liefste de hele dag. Maar zodra het avond eten komt eet hij niks meer ja vissticks maar kan dat kind toch niet elke dag vissticks geven. Op de rest is alles nee nee nee nee bha vies enz. Ik weet het niet meer. Iemand tips?
 
Welkom in de langdurende fase ik ben 2 en ik zeg nee. Hier een dochtertje die al tijden slecht avondeten eet. Ze krijgt gewoon wat wij krijgen en niks anders. Als ze geen groente, aardappel of vlees wil dan eet ze vaak alleen appelmoes. Ze krijgt wel altijd een toetje. Verder is er weinig aan te doen. Als ze honger hebben gaan ze vanzelf wel eten. Je kan het er moeilijk in gaan stoppen. Ik maak er dus ook geen strijd van. Ze krijgt gewoon de tijd om het op te eten en wil ze niet, dan niet. Ze is nog nooit van de honger wakker geworden. En bij de gastouder eet ze ook alles netjes op, dus ze lust het wel. Is denk ik ook uitproberen wat er gebeurt als ze het thuis niet opeet ofzo. 
 
Waar krijgt hij bij de gastouder zijn brood, tijdens het spelen of echt in hey stoeltje aan tafel? Als dit anders is dan bij jullie thuis eens proberen. En na 14.00u helemaal niks meer geven. Ook geen snoepje ofzo, mee laten ‘helpen met koken en dan lekker samen aan tafel. Gewoon het bordje voor zijn neus zetten en samen met papa over grote mensen dingen gaan kletsen. Zo min mogelijk focus op hem. Het hielp hier echt heel goed! Ze zijn nogal gevoelig voor routine gedrag, dus ook het negatieve. Vaak spelen tandjes ook mee, als ze daar pijn van krijgen dan alleen voor heeeele lekkere dingen en anders liever het toetje, dat is zacht. Meestal is dus zo’n kleine aanpassing al genoeg en hoef je niet de halve bakkerij af te zoeken voor het perfecte brood (zoals mij toen) want dan denk je het gevonden te hebben als ze het 1x wel redelijk eten en volgende keer spugen ze het weer uit....succes ??
 
Hij krijgt bij de gastouder gewoon in zijn stoeltje zijn boterham en fruit net zo. Dat doe ik thuis natuurlijk ook. Ik heb al na 14.00u niks meer gegeven ook dan wilt hij niks eten. Ik maak er geen strijd meer van maar vind het wel erg dat hij niks meer eet thuis. Toetjes enz gaan er in alsof hij nooit wat krijgt natuurlijk.
 
Ik wil je niet ontmoedigen maar hier zitten we al een half jaar in deze geweldige fase? avond eten gaat er gewoon slecht in. 5 van de 7 keer eet ie helemaal niks, behalve het toetje. Wij zijn gestopt met het aan gaan van de strijd. Hij krijgt elke avond gewoon een bordje met eten, eet ie het op alleen maar fijn. Wordt het direct aan de kant geschoven? Jammer dan, maar behalve het toetje krijgt hij dan ook niks anders meer. Volgende maand wordt hij 3, en ik ga er maar vanuit dat ie vanzelf weer gezellig iedere avond zijn bordje leeg eet. Of nou ja, minimaal 1 hap dan? 
 
Jeetje ik heb dus nog even te gaan ? nouja jammer dan dan eet hij maar niks ik ga na het toetje dan ook niks meer geven wat ik soms nog wel eens wou doen. Dat hij zich maar goed vol eet bij de gastouder dan hihi.

Ik was alleen bang dat hij teveel zou afvallen enz want merk wel aan de broeken dat zijn buikje wat minder aan het worden is.
 
Mijn zoontje is bijna 4 en wil nog steeds niet altijd zijn bordje leeg eten. Het is een strijd die je niet kan winnen. Willen ze niet eten dan eten ze ook niet. Ik laat het maar was het beu om steeds te zeggen dat hij zijn bord leeg moest eten. Hij mag pas een toetje als wij allemaal klaar zijn en hij mag ook iet eerder van tafel. Een klein speeltje mag wel.
Op de opvang eet hij wel goed. Fruit gaat er ook prima in. Brood ook vaak genoeg, alleen avondeten niet altijd.
Vaak mag hij even tv kijken als ik aan het koken ben en krijgt hij van mij gesneden groenten. (Paprika, komkommer, wortel enz) dat gaat er goed in. Hij komt dan zelfs voor meer. Ik denk dan, prima, wat er in zit zit er in. En als je zijn luier verschoont weet je ook dat hij voldoende binnen krijgt. ?
 
Terug
Bovenaan