Kind 5 jaar poept nog vaak in broek

Goedenavond,
Mijn dochter van 5 heeft eigenlijk altijd problemen gehad met poepen. Veel verstopping. Sinds ze zindelijk is (3,5) is dat alleen maar erger. Ze vermijdt de wc als ze moet poepen waardoor ze steeds ongelukjes heeft. Uiteindelijk ook met plassen. Meestal poept ze maar 2 of 3x per week. Sinds september gaan we naar een homeopaat. Een tijdje ging het beter en ging ze gemakkelijker naar de wc en had ze ook 3 weken geen ongelukjes maar daarna ging het weer bergafwaarts. Inmiddels krijgt ze ook zakjes van de huisarts om het poepen gemakkelijker te laten maken maar alsnog gaat ze vaak te laat naar de wc.

We hebben al zoveel geprobeerd.. belonen.. boos worden.. vaste tijden... Ipad op de wc. Het helpt allemaal niet.

We zijn zo bang dat ze op school gepest gaat worden want ze ruikt soms gewoon niet fris. Ze poept nooit helemaal in haar broek maar ze is gewoon wel steeds te laat.

Heeft iemands tips? Ik weet het even niet meer

Als ik 5 jaar lang slechte ervaring had met poepen zou ik het waarschijnlijk ook niet meer durven. De associatie met pijn/ongemak zal aangepakt moeten worden.
Ik heb in andere topics weleens iets over een poeppoli gelezen. Misschien kunnen die iets betekenen?

Terug
Bovenaan