kind aangeven

hallo allemaal,

Ik ben nu 31 weken zwanger en het is dus al bijna zover, nu weet ik dat je na de bevalling het kind moet aangeven, Maar hoe zit dat als je niet getrouwd bent???
Moet je dan voor die tijd het kind erkennen??
Wie heeft hier verstand van..

groetjes simone
 
je moet voor de 6 de maand het kind laten erkennen op het gemeentehuis zorg maar wel dat je dit op tijd doet want het is een hoop paier werk. Informeer anders even bij burgerzaken bij het gemeentehuis
 
Je moet idd je kind erkennen en gezamelijk gezag aanvragen verder zou ik gewoon bij de gemeente even vragen dan krijg je zo'n boekje mee waar dat allemaal duidelijk in staat.
Succes

Groetjes Kim
 
Je moet idd je kind voor de geboorte erkennen. Hoeft niet voor de 6e maand hoor, als het maar voor de geboorte is. Jullie moeten allebei naar het gemeentehuis. Doe je dit na de bevalling, dan moet je binnen 3 dagen BEIDE naar het gemeentehuis. Ik zou het dus doen voor de bevalling.
 
even een aanvulling op bovenstaande;

je moet ook een verklaring van goed gedrag aanvragen bij het curatele register in Den Haag.
Als het kindje geboren is, moet je man/vriend het aangeven op het gemeentehuis met de uitreksels uit het geboorteregister van jullie allebei. Hij dient dan de papieren van het erkennen/curatele register mee te nemen.
Als hij aangifte heeft gedaan, da dienen de papieren opgestuurd te worden naar de rechtbank voor het gezamelijke gezag.

Je kunt alles nog even navragen bij het gemeentehuis bij jullie in de stad!

Succes ermee!!

Groetjes Chantal.
 
Hoi!

Wat Chantal hierboven beschrijft geldt als je als ouders beiden het ouderlijk gezag wilt hebben. Dat komt pas aan de orde NA de geboorte van jullie kindje. Wel is het van belang, zoals al gezegd is, dat je vriend het kindje voor de geboorte erkent op het gemeentehuis (is een kwestie van 10 minuten). Jij als moeder MOET mee omdat jij de vader toestemming moet geven om jullie kindje te erkennen, stom gedoe he?

Als je vriend aangifte doet van de geboorte van jullie kindje, krijg je automatisch papieren mee voor het aanvragen van het ouderlijk gezag, dat is wat Chantal bedoelt. Dat betekent dat ook je vriend zeggenschap heeft over jullie kindje. Doe je dat niet dan ben jij 'de baas' over het kind en ben jij degene die verantwoordelijk is voor het kind. Als je bv. documenten moet tekenen omdat je kind nog minderjarig is, mag alleen jij dat doen. Bovendien zit je met naar wie het kind gaat als jij komt te overlijden (niet leuk om over na te denken, maar toch moet het), dat is dan namelijk niet automatisch je vriend.

Het is overigens absoluut geen papieren rompslomp zoals velen zeggen. Het aanvragen van het ouderlijk gezag is een kwestie van twee formulieren invullen, opsturen en klaar.

Veel succes!
Een ongetrouwde mama.
 
wij zijn laatst naar het gemeemtehuis geweest en ik en me vriend moesten eeen papier ondetekenen zodat het zijn ahternaam mag dragen. Een kopie hebben we mee gekregen voor de aangifte in het ziekenhuis zodat zij ook weten dat ik toestemming heb gegeven voor zijn achternaam. AEn idd, zoals hierboven gezegd, we moeten na de geboorte een formulier opsturen naar de ne.rechtbank zodat we allebei gezag hebben.
 
Terug
Bovenaan