Kind houdt niet van speeltuin

Hallo mede-mama ´s,

mijn zoontje wordt in December 4 en vraag me af of ik de enige ben (zal wel niet maar toch)waarvan het kindje niet van speeltuinen houdt.
Soms ga ik er toch met hem naartoe maar dan blijft ie gewoon naast me zitten en als ie dan enige "actie"onderneemt dan lijkt het wel omdat ie dat meer verplicht doet (omdat ik dan zeg kom op joh ga lekker van die glijbaan af) dan dat hij het leuk vind.
Zie dan moeders aan de kant zitten en de kids lekker rennen en helemaal happy zijn omdat ze naar de speeltuin mogen en die van mijn wil er al geeneens naartoe.
Er is ook nooit wat gebeurd waardoor hij niet meer wil hij is altijd al zo geweest maar begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken want straks gaat hij naar de kleuterschool en dan gaan de "jongens"lekker ravotten en dan hangt hij er een beetje bij.Hij denkt ook overal teveel over na van dat is veel te hoog daar ga ik van afvallen maar ja van vallen wordt je groot toch?Het liefst zit ie thuis een boekje te lezen maar buiten spelen is toch ook lekker als je kind bent .Wie herkent dit?En heeft wat tips voor mij.
Alvast bedankt....
Groetjes Natas
 
Ik vermoed dat hij het gewoon erg eng vindt. Hoogtevrees misschien, en zijn kindjes die het vreselijk vinden om vies te worden en gaan daarom niet spelen. Probeer erachter te komen wat er is (ookal is er volgens jullie nooit echt iets gebeurt). Ga mee van de glijbaan of schommelen of wat dan ook. Hopelijk helpt het, of anders andere tips die hier komen.
 
Hoi Brigitte,
bedankt voor je reactie.Ga ook inderdaad altijd mee op de glijbaan of schommelen.
Had gehoopt hier ook wat tips over te krijgen.
Lijkt wel of hij het gewoon te druk vind als er een hoop kinderen rond rennen.Hopelijk veranderd het als hij op de kleuterschool zit.
Zal wel weer zo ´n fase zijn heb je net  het ene gehad komt er alweer wat anders...

Groetjes Natas
 
hallo

mijn zoontje ziet slecht en daarom heeft hij ook een hekel aan drukte,alles wat nieuw is moet eerst samen een paar maal in alle rust uitgeprobeerd worden.en dan vind hij het wel leuk,zodra dat er dan meerdere kinderen zijn die hij niet kend gaat hij weer naast mij zitten
 
Terug
Bovenaan