kind in onvolkomen stuit

ik ben nu 35 weken en 4 dagen maandag de 13de gaan ze het kind draaien ik ben ben dan 36 wkn en 2 dagen , kindje ligt in onvolkomen stuit nu is mijn vraag is dat schadelijk voor het kindje die draai poging? en doet dat erg pijn?

Draaipogingen zijn niet schadelijk voor de baby. Van te voren kijken ze met de echo of er voldoende vruchtwater is, of de navelstreng niet om de nek zit, of het niet een gemiste tweeling is en dan gaan ze het proberen. Als het pijn doet spannen moeders zozeer de buikspieren aan dat er meteen gestopt wordt, want het is dn onmogelijk verder te gaan. Het hoort ook niet echt veel pijn te doen. Maar het is altijd te prefereren om een kind met het hoofdje naar beneden te krijgen, want dat kan wrs een keizersnede besparen. Een keizersnede is een grote buikoperatie met alle risico's vandien en bovendien heb je dan een litteken in je baarmoeder dat een risico inhoudt voor een volgende zwangerschap.

hoi,

Ik wil hier toch nog op reageren. Mijn dochter lag ook in een stuit.. Nou ik kan je vertellen het deed vreselijk veel pijn. Wel werd er zorgvuldig te werk gegaan dus inderdaad echo om te kijken hoe ze lag en waar de placenta was.
Uiteindelijk heb ik keizersnee gehad , maar wel van te voren weeeninfuus en gewoon weeen. Die keizersnee viel mij 1000% mee. Het herstel duurt misschien wat langer maar als dit kindje weer in een stuit ligt wordt er niet gedraait gewoon keizersnee.
Succes!!

Monique

toch wil ik nog even reageren. Mijn dochter lag ook in stuit, ik heb geprobeerd haar te laten draaien . AUW!!! Het deed vreselijk pijn. Uiteindelijk heb ik tijdens de bevalling die gewoon is begonnen met kind in stuit een keizersnee gehad. Het is inderdaad een grote operatie maar je herstelt er ook weer van. Ja er zitten risico's aan keizersnedes maar ook aan natuurlijke bevallingen. Als dit tweede kindje weer in stuit ligt, dan wil ik een keizersnee. Het valt echt wel mee hoor.!! Al die bangmakerij. Succes met je beslissing!!
monique

dank voor jullie commentaar,
mijn baby van 37 weken ligt ineen half-onvolkomen stuit. De vroedvrouw heeft me over weten te halen te laten proberen om de baby te laten draaien, maar eigenlijk wil ik dat gedraai en gedoe helemaal niet. Ik zie eerlijk gezegt meer op tegen het duwen en porren op mijn buik dan een keizersnede. Niet dat ik een keizersnede onderschat, maar ik voel me veel geruster bij het idee. Ik heb er gewoon moeite mee om naar mijn eigen voor-gevoel en intuitie te luisteren tegenover proffesionals. Annemarie

Terug
Bovenaan