Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om niet met Thijs heen te gaan. Als er 1 van het gezin gaat namens de rest, dan is het toch ook goed denk ik dan maar.
Ik vind het wel erg van de situatie af hangen. In dit geval ging het om iemand die ver af stond.
Een paar weken geleden is mijn opa overleden. Ik stond erg in 2-strijd om Julian wel/niet mee te nemen, omdat ik het zelf wel wilde, maar ik wilde niet dat ik er later woorden over zou krijgen van familie ofzo. Dus heb ik het aan mijn oma voorgelegd. En gelukkig vond zij ook dat Julian er gewoon bij hoort. Bovendien was mijn opa gek op zijn enige achterkleinkind, dus hij "mocht" mee.
De uitvaart was om 10 uur, fruittijd voor hem. Ik had een geschilde appel in een bakje meegenomen. Daar doet hij (veel) langer mee dan met een banaan. En zo heeft hij een hele tijd bij Gert op schoot gezeten tijdens de plechtigheid, rustig zijn appeltje opkauwend. Het ging prima allemaal. En later, in de koffiekamer zorgde hij natuurlijk voor de nodige afleiding en voor een vrolijke noot. Hij brak de stemming, en dat vond ik zelf wel heel prettig, mede omdat het voor mij de eerste crematie in dat crematorium was nadat mijn moeder daar was gecremeerd.
Geen spijt gehad dus, maar zoals ik al zei, het hangt erg van de situatie af.
Ellen mv Julian