<p>Lieve mama's </p><p>Ik wou jullie graag voor een advies vragen hoe hebben jullie het geregeld, als een van jullie dezelfde situatie heeft. Wij wonen met mn partner al 5 jaar samen in zijn eigen huis. Hij heeft het huis gekocht in het begin van onze relatie, maar door omstandigheden kon ik niet mee doen bij de aanschaf van de woning. Nou 5 jaar verder verwachten wij onze eerste kindje en hadden besloten om een geregistreerde partnerschap in te gaan onder de voorwaarden. Wij hebben samen besloten om een akte op te zetten om dingen zoals onze spaargeld etc vast te leggen, maar ik vraag me af wat te doen met de woning? Is dat verstanding om mede eigenaar te worden, ivm fiscale partners? Wij willen sowieso na de akte alle spaargeld als gezamenlijk tellen, omdat wij beide hebben gekozen voor familie en ik daardoor minder moet gaan werken. Wat is natuurlijk logisch voor mij. Als hij dat huis alleen op zijn naam verder wilt dragen betekend dat de hypotheek wordt afgelost van ons gezamenlijk spaargeld/inkomen. Ook alle reparaties en/of extra aflossing wordt dus alleen in zijn huis gedaan. Ik voel me daar minder prettig bij omdat het ook nooit mijn huis wordt, dus ik kan bewijzen van spreken over 3 jaar op de straat staan. Hebben jullie vergelijkbare situatie? </p><p> </p><p>Mijn intentie was eigenlijk vanaf het moment van de akte alleen de spaargeld vast te leggen etc. en alle andere te delen, zodat wij een fatsonlijke geziensleven kunnen opbouwen, maar misschien zijn er dingen waar ik helemaal niet over heb gedacht.</p><p> </p><p>Ik hoor het graag over jullie mening.</p><p> </p><p>Groeten </p>