kind op zolder???

Hoi Dames, ik zit erg in dubio...wij hebben 3 slaapkamers waarvan 1 op zolder..
Wanneer onze kleine geboren wordt wilde we in eerste instantie zelf naar zolder..maar dit is best een enorm gedoe. Mika,mn zoontje van dan bijna 2...wilden we dan naar zolder doen(wel met veilige traphekjes etc)..maar toch twijfel ik heel erg. Is dat wel verstandig? Of moet de baby op zolder? Ik vind het zelf helemaal niks..zou het liefst alles op 1 vloer hebben..maar ja dat is nu eenmaal niet zo. Heeft er iemand ervaring hier mee? Of tips?

Grt Inge

Hoi Inge,

wij hebben onze oudste op zolder en wanneer de vierde er bij is, gaat ook de tweede naar zolder verhuizen. Niets mis mee lijkt me. Bij ons zijn ze al wel wat ouder, maar als het oplost met een traphekje is er toch niets aan de hand? Ik merk aan onze oudste dat hij het ook wel heel stoer vind om zijn 'eigen' verdieping te hebben.....
Wij willen de baby straks in ieder geval in de buurt van onze kamer hebben!
Oja, ook nog een voordeel, het huilen van de kleine komt ook minder hard aan op zolder, dus minder kans op reactie van de oudste wanneer je 's nachts gaat voeden!

Succes ermee!

Bij ons hetzelfde vraagstuk. Voor onze oudste is het eigenlijk het meest praktisch om naar zolder te gaan, heeft-ie zijn eigen kamr, die een stuk groter is. Maar hij is wat bang, voor veranderingen, aangelegd. Dus de jongste, maar die slaapt dan ook nog tussen de middag, dus kan de oudste niet op zijn kamer prutsen als hij dat wil.... want de beeb slaapt ook nog ergens......
je snapt, dilemma.

Ik ebn nu al bezig met de oudste om hem te laten wennen aan het idee op zolder te slapen, door er af en toe over te beginnen. Heel positief natuurlijk. Maar dan komt het niet zo hard aan tzt.

Hoi Inge,

Ik begrijp je hoor.
Momenteel is onze zoon 4 jaar en hij krijgt ook een nieuwe kamer op de zolder.
Zelf vind hij het helemaal geweldig, wij vinden het best wel spannend, maar we zien het allemaal wel.
Ga er van uit dat het vanzelf goedkomt.
Wij gaan wel ruim op tijd onze zoon verhuizen naar boven zodat hij al helemaal gewend is aan z'n nieuwe kamer wanneer de baby komt. Denk zo een 2 mnd van te voren.
Ander is het een beetje te veel verandering achter elkaar. Wij proberen hem zo veel mogelijk te betrekken bij het nieuwe kamer project zelf kleuren uitzoeken spulletjes kopen etc.
Suc6.

Terug
Bovenaan