Kind probeert pijn

<p>Onze kleine man is ca 1,5. Nu heeft hij iets nieuws, hij slaat zichzelf soms op het hoofd en dat doet pijn. Soms is het dan een beetje huilen, komt voor een kus en speelt weer door. Soms gaat het harder dan bedoeld en doet het echt pijn. Hij botst ook zachtjes met zijn hoofd tegen de tafelpunt en kast, vaak wel plekken waar hij pas echt gebotst had. Als ik zeg “doe maar niet dat doet pijn” (hand tussen het badje en de muur stoppen die zit dan klem) doet hij het nog een keer of 6 en elke keer merkt hij dat het pijn doet, lichte paniek, jammeren, ik maak hem los, lachen en opnieuw. <br /><br /></p><p>Doen meer kindjes dit en waarom?!</p>
 
Mijn nichtje heeft zo een hele ochtend met de muur geprobeerd te 'knuffelen' met haar hoofd. ik denk dat het echt hoort bij het leren kennen van je lijf en het ontdekken van hoe de prikkels voelen... Tot nu toe lijkt mijn nichtje heel normaal en ze is toch al bijna 5 dus er is iig hoop :)
 
Mijn dochter van 16 maanden doet het soms ook. Niet zo heel hard maar doet het wel, vooral als ze boos is. Mijn schoonmoeder heeft als het hoofd op een KDV gewerkt. Ze zegt dat het iets normaals is en dat je hier niet heel veel aandacht aan moet geven als het om frustratie of boosheid gaat. Een kind mag namelijk gerust zijn of haar frustratie tonen en kwijt raken (dit doen wij als volwassenen ook).

Het ene kindje doet het hoofdbonken helemaal niet en het andere kindje doet dit om de haverklap. Je kindje zal er vanzelf mee gaan stoppen.
 
[quote quote=10529792]Mijn dochter van 16 maanden doet het soms ook. Niet zo heel hard maar doet het wel, vooral als ze boos is. Mijn schoonmoeder heeft als het hoofd op een KDV gewerkt. Ze zegt dat het iets normaals is en dat je hier niet heel veel aandacht aan moet geven als het om frustratie of boosheid gaat. Een kind mag namelijk gerust zijn of haar frustratie tonen en kwijt raken (dit doen wij als volwassenen ook). Het ene kindje doet het hoofdbonken helemaal niet en het andere kindje doet dit om de haverklap. Je kindje zal er vanzelf mee gaan stoppen.[/quote]
Ah dankjewel, goed om te horen dat iemand die veel kindjes voorbij heeft zien komen dit gedrag wel herkent en het niet heel gek is hihi ☺️
 
Terug
Bovenaan