Kind sap leren drinken

Dears,

Mijn zoontje van 8,5 maand eet er lustig op los (fruit, groenten hij eet alles), maar weigert iets anders te drinken dan nutrilon. Diksap, kamillethee, water - waar ik het ook instop, fles, tuitbeker, drinkbeker. Meneer klemt de lippen stijf opelkaar en slaat het van zich af. Zodra er een fles nutrilon in zicht komt kan ie echter niet wachten....

Heeft iemand tips?

Bettie

Ik weet niet of je al eens iets hebt aangeboden als het warm was? Of laat je de kamillethee helemaal koud worden eerst? Misschien dat hij het lekkerder vindt om iets warmer te drinken. Dan kun je ook eens thee met een scheut melk proberen....

Iets dat warm is lijkt me inderdaad een goeie.
Bij de thee zou je ook nog wat Nutrilon kunnen doen.
En bij diksap misschien eens een andere smaak?
Misschien geef je hem wel eens peer of appel? Daar komt ook sap vanaf. Als je dat eens van een lepeltje geeft en daarna diksap met appel smaak?
Tja, geen idee, maar het is te proberen.

Succes!
Marianne

Tsja, dwingen kun je nu éénmaal niet en moet je ook zeker niet doen. Ik zou zeggen gewoon aan blijven bieden en op een dag zal hij het heus wel gaan proberen. Bied ook niet teveel verschillende dingen aan, zolang hij nog niks heeft geprobeerd, want anders ziet hij door de bomen het bos niet meer. Succes.

Terug
Bovenaan