Kind slaapt niet meer

<p>Hallo,</p><p>Ik heb een vraag ik hoop stiekem op een beetje herkenning en vooral goede tips!</p><p>Mijn kind van 22 maanden slaapt niet meer. En dan bedoel ik dag en nacht niet meer. Met moeite (in de auto zetten en rijden) slaapt ze nog 4 a 5 uur per dag. Zodra ze daarna wakker word is het klaar. Ze huilt/krijst het uit helemaal schor ervan intussen en opgezette amandelen. Uiteraard al bij de HAP geweest, niks gevonden. Ze krijgt nu 6 paracetamol van 120 op een dag op advies van HAP.</p><p>Iemand nog tips om dit arme kind te laten slapen? Ze is doodop maar lijkt wel bang om in slaap te vallen. Peuterbed ook geen succes lampje aan ook niet en bij ons liggen ook niet we mogen haar niet vasthouden snachts en ze staat de hele nacht aan de tafel op de bank zitten wil ze ook niet.</p><p> </p><p>Liefss een mama die het even niet meer weet</p>
 
Zijn wel de kinder paracemollen , omdat ze pijn lijkt te hebben maar ze vonden niks. Urine is goed in de oren kon ze niet goed kijken ivm oorsmeer. Dus eigenlijk in de hoop dat ze zal gaan slapen denk ik maar dit werkt dus niet. Ben dus met het advies dat te geven naar huis gestuurd  maar geen idee of ze nou echt pijn heeft en waar de pijn dan vandaan komt of er iets anders aan de hand is.
 
Als ze pijn heeft zal je verschil moeten gaan merken met de paracetamol. Wil ze niet liggen? Dan zou je toch denken dat er iets in haar hoofd, mond, oren pijn doet. Als je niet het idee hebt dat dit werkt, gewoon weer aan de bel trekken. Laat je anders doorsturen naar een kinderarts. Zo weinig slaap is voor je dochtertje ook niet goed. Die is ondertussen zwaar oververmoeid. 
 
Dat laatste klopt zeker heel erg oververmoeid zit zichzelf in de weg valt en botst steeds.. En inderdaad wil niet liggen, in de auto of de buggy (als ze vast zit) kan ze dus geen kant op en valt ze in slaap terwijl ze zit. Zodra ik de buggy ga kantelen zodat deze in ligstand staat schreeuwt ze het uit en houd het hoofd helemaal naar voren en zakt dan zo weer een beetje in slaap. Dit ook aan gegeven bij de HAP ook aangegeven dat ze veel aan de oren zit maar die zeiden dat ze niets in de oren kunnen zien door de oorsmeer en die oorsmeer was dan weer een goed teken. En je zou dan inderdaad denken dat de paracetemollen wel hun werk moeten doen. Daarbij heeft ze dus geen koorts bij de HAP zelfs een temp van rond de 35 was niet erg zeiden ze.
 
Bedankt alvast voor de reacties!
 
 
Wij moesten onze dochter ook lange tijd 6 paracetamol per dag geven toen ze 5 maanden oud was. Ze had zeer zware refluxziekte en daar kwamen we pas achter na maanden tobben. Toen was ze zoveel afgevallen, spuugde dagelijks veel bloed, ze sliep amper meer en was helemaal op.. We hebben meerdere keren op t randje van ziekenhuisopname gestaan.
Die paracetamol moesten we geven van de kinderarts samen met nieuwe voeding. Dit hielp haar zeker, ze sliep eindelijk weer dieper en was rustiger en de pijn in haar buik en slokdarm ging over. Uiteindelijk hebben we 1 volle week 6 paracetamol per dag gegeven en het toen afgebouwd naar 4 per dag en toen 2 per dag. Ze heeft zo'n 3 weken lang continu paracetamol gekregen en daarna was ze weer 'zichzelf'. Dus dat heeft haar echt goed gedaan, al vond ik het idd wel cru om mn kind zó veel pijnstillers per dag te geven. Maar ze had het écht nodig om rust te vinden.
Ik vind jouw verhaal heel pittig. Arm kind. Lijkt idd of ze écht pijn heeft. Ik zou vragen naar een doorverwijzing naar de kinderarts. Misschien is er iets met haar stuitje/rug?? Ik werk op een kinderdagverblijf en jaren terug was er eens een  meisje van 1 jaar die almaar huilde met neerleggen. Ze bleek iets aan haar stuitje te hebben en moest een paar weken in het gips van oksel tot knieën, maar daarna was het over... daar moest ik gelijk aan denken toen ik jouw verhaal las.
Als je kindje normaal niet zulk gedrag vertoont met slapen, is dit echt wel extreem. Ik snap dat je met je handen in het haar zit.. extreem vermoeiend voor je kindje én voor jullie, ik weet er alles van.. 
Vraag een doorverwijzing naar de kinderarts. Bel elke dag de huisarts en ga naar de HAP. Laat je niet wegsturen!!
 
Wij moesten onze dochter ook lange tijd 6 paracetamol per dag geven toen ze 5 maanden oud was. Ze had zeer zware refluxziekte en daar kwamen we pas achter na maanden tobben. Toen was ze zoveel afgevallen, spuugde dagelijks veel bloed, ze sliep amper meer en was helemaal op.. We hebben meerdere keren op t randje van ziekenhuisopname gestaan.
Die paracetamol moesten we geven van de kinderarts samen met nieuwe voeding. Dit hielp haar zeker, ze sliep eindelijk weer dieper en was rustiger en de pijn in haar buik en slokdarm ging over. Uiteindelijk hebben we 1 volle week 6 paracetamol per dag gegeven en het toen afgebouwd naar 4 per dag en toen 2 per dag. Ze heeft zo'n 3 weken lang continu paracetamol gekregen en daarna was ze weer 'zichzelf'. Dus dat heeft haar echt goed gedaan, al vond ik het idd wel cru om mn kind zó veel pijnstillers per dag te geven. Maar ze had het écht nodig om rust te vinden.
Ik vind jouw verhaal heel pittig. Arm kind. Lijkt idd of ze écht pijn heeft. Ik zou vragen naar een doorverwijzing naar de kinderarts. Misschien is er iets met haar stuitje/rug?? Ik werk op een kinderdagverblijf en jaren terug was er eens een  meisje van 1 jaar die almaar huilde met neerleggen. Ze bleek iets aan haar stuitje te hebben en moest een paar weken in het gips van oksel tot knieën, maar daarna was het over... daar moest ik gelijk aan denken toen ik jouw verhaal las.
Als je kindje normaal niet zulk gedrag vertoont met slapen, is dit echt wel extreem. Ik snap dat je met je handen in het haar zit.. extreem vermoeiend voor je kindje én voor jullie, ik weet er alles van.. 
Vraag een doorverwijzing naar de kinderarts. Bel elke dag de huisarts en ga naar de HAP. Laat je niet wegsturen!!
 
Terug
Bovenaan