Kind slaat ouder!


Hallo iedereen,
Even een vraagje. Heb al op internet gezocht, maar kan er niets over vinden.
Mijn dochtertje van 11 maanden slaat! Ik snap niet hoe ze er op komt, maar vind het heel vervelend. Als ze iets doet wat niet mag en ik zeg 'uh uh niet doen' dan kan ik een mep krijgen. Ik zeg wel steeds boos 'dat mag niet', maar dan krijg ik meestel nog een mep als antwoord. Soms moet ik er wel een beetje om lachen. Maar toen ze het vanmiddag ook bij de buurvrouw deed.....Niet grappig dus. Heeft iemand ervaringen/tips.
Alvast bedankt.

 
Hoi,

Een kindje van 11 maanden heeft niet door dat dit pijn doet. Ze kennen hun eigen kracht niet en kunnen zich helemaal niet in een ander inleven. Zo trekt mijn dochter regelmatig aan mijn haar. Ik roep dan au en zeg dat ze zachtjes moet doen en eventueel zet ik haar op de grond.
Veel succes.
 
Hoiii,

Ik zou er in ieder geval zekerrrr niet om lachen! Misschien is het een idee om je kind heel kort en bondig te zeggen dat het niet mag, en als ze het dan nog een keer doet misschien even op een strafplekje zetten? Het lijkt me in ieder geval zinvol om dit niet te negeren en echt duidelijk te maken dat je het niet wilt hebben en dat het niet grappig is!

Groetjes,
Line
 
Ik begrijp dat dit heel frustrerend kan zijn. De kleintjes begrijpen een hoop, maar helaas niet altijd dat gene wat jij zou willen zien.
Maar geef de hoop niet op, dit gaat over. Dit is namelijk een periode van frustratie van haar en helaas een van de weinige manieren waarop ze het kan uiten.

Zodra ze slaat, probeer dan niet te boos te worden. Dat is namelijk frustratie tegen frustratie. Dus dan slaat ze weer. Leer haar iets anders aan in de plaats. Dus ipv " niet doen" zeggen, zeg je auw dat doet pijn aai mamma maar dat is lief. Heeft bij mij geweldig geholpen. Desnoods doe je het even voor, het aaien dan.

Succes, en geeft de moed niet op, het duurt even maar dat kwartje valt echt wel. Je zult versteld staan van hoe snel die kleintjes leren.
 
Terug
Bovenaan