kind thuis tijdens de bevalling?

hallo allemaal
ik heb even een vraagje
*wij hebben een dochtertje van 5 jaar en nu ben ik zwanger van de tweede, nu is mijn vraag of ik mijn dochtertje thuis zou laten tijdens de bevalling?
als alles goed gaat wil ik graag thuis bevallen en ik heb al iemand geregeld waar ze naartoe kan als het zo ver is, maar thuis lijkt me ook wel fijn hoeft ze niet weg.
wat vinden jullie?
alvast bedankt
groetjes mascha

Hoi,

Mijn dochtertje is in augustus 2,5 jaar. Wij moeten nog bedenken wat we gaan doen. de vorige keer is mijn bevalling erg snel maar toch rustig gegaan. De kans is groot dat het deze keer nog sneller gaat... Ik denk dat als het 's nachts gaat gebeuren dat we haar gewoon laten slapen, overdag denk ik dat we haar toch wegbrengen. Het lijkt me anders zo onrustig...

ben benieuwd wat de andere gaan doen

Anne

Ik zou Lara ook het liefst thuis houden (als het 's nachts gebeurd). Maar ik ben bang dat ze wel wakker wordt van de drukte in huis en op de trap. Tja en dan is het niet handig.
Dus ik denk dat ik toch mijn moeder inschakel. Eventueel om, als Lara nog slaapt om haar gewoon bij ons in huis te hebben, zodat ze Lara eventueel op kan vangen.
Ik denk dat ik, na de geboorte, ook Lara het liefst zo snel mogelijk weer bij me wil hebben.

Ben erg benieuwd naar jullie plannen!

Hoi,

Ik zou er niet aan moeten denken om mijn zoon thuis te houden. Ik wil me helemaal op de bevalling kunnen richten en me geen zorgen willen maken over mijn andere kind. Stel dat hij de hele tijd gaat roepen om zijn mama of papa omdat hij allerlei geluiden hoort die voor hem onbekend zijn, ik denk dat hij er niet gelukkiger van wordt.

Dat hij daarna zo snel mogelijk komt vind ik wel heel prettig.

Succes met je beslissing.
Augustus 08
17,5

We hebben het er nog niet over gehad. Maar in principe wil ik ons zoontje (dan bijna 4) gewoon thuis hebben. Mijn ouders en schoonouders wonen 1 uur bij ons vandaan. Misschien vraag ik mijn moeder bij mijn tante (woont in onze woonplaats)  te logeren zodat we een beroep op haar kunnen doen als ons zoontje opgevangen moet worden.

Terug
Bovenaan