kind valt maar niet in slaap

Pien wordt al wat ouder... maar of dat nou te maken heeft met ons probleem: onze kleine dame valt maar niet in slaap als het bedtijd is. Het is iets wat nu al een paar weken aanhoudt en waar ik onderhand toch wel redelijk klaar mee ben.
Boekjes voorlezen, d'r oude mobiel aan zodat ze rustig wordt, samen zingen en rustig laten liggen... 't helpt allemaal niet:(. tips iemand?
 
Ik sluit me aan op deze vraag. Onze kleine man van 2.5jr doet dit sinds nieuwjaar. Ik haal uit zijn woordjes; "grote pang" en "bed vies". Voor oudjaar was er totaal geen probleem met gaan Slapen. Ik weet dat "2 is nee", maar "ik wil nie slapen" wordt aardig vervelend. Daarbij komt ook nog, dat, mijn meis al een week goed over de zuiger is, omdat ze er snachts ook uit gaat doordat hij ook snachts wakker wordt. Ook dan "wil nie slape"... Hoe lang gaat hij dit vol houden...? Het was zo makkelijk om hem op bed te leggen en dat ie na 2 minuten al sliep.
Dank voor de reacties

Rob
 
Hier ook een dochtertje van 2 jaar en 3 maanden. Sinds een tijdje (volgens ons vooral sinds ze naar kinderdagverblijf gaat) slaapt ze slecht in en wordt vaak snachts wakker. Het wordt steeds moeilijker dit vol te houden!
KDV raadt aan haar vaker dan 1 ochtend te laten kijken om sneller te wennen. Is dit aan te raden?
 
Terug
Bovenaan