kind van 9 maanden dingen verbieden

A

Anoniem

Guest
Hoi

Stijn heeft dus echt een eigen wil inmiddels en aangezien hij kan tijgeren, kan staan en begint met lopen ( langs de tafel en dergelijke) komt hij overal waar hij maar wil komen. Dus zeggen we "Nee" na drie keer waarschuwen halen we hem van zijn plaats en zetten hem ergens anders neer.

Vandaag tijdens het eten wat hij enorm aan het klieren met zijn eten, met volle mond op zijn tong blazen ed. Dat vinden wij dus niet goed.

Maar hoe ga je daar mee om? Nee zeggen helpt echt voor geen meter. Hij kijkt je aan, lacht eens lief en gaat verder waar hij mee bezig was. Werd er vandaag echt helemaal horendol van. Na een paar keer heb ik hem maar even in de gang op de mat gezet, maar of dat nou echt hielp.

Hoe doen jullie dit.... Hij is pas 9 maanden dus ik begrijp echt wel dat hij het nog niet helemaal begrijpt.

Carina

Tja lastig he???

Met sommige dingen idd duidelijk nee zeggen... en met sommige dingen géén aandacht aan geven.
Hier dus ook 1 die het voor de leut deed, en zolang wij er op reageerden vond ze het geweldig!! Dit gold ook voor het tandenknarsen.
Uiteindelijk is ze er met een paar dagen ermee gestopt, omdat er geen reactie kwam en wij gewoon door gingen alsof onze neus bloedde.

Op de mat zetten heeft denk ik nog geen zin, omdat ze het nog niet begrijpen....
Maar ja, mss wél voor jou eigen idee???

Groetjes Debby

Het woordje NEE...NIET DOEN!!!! Schijnt nogal een komisch tintje te hebben geloof ik!
Als ik dat zeg dan krijg ik als enige reactie een...Big smile....  en ik probeer  dan ook met een strenge blik te kijken...maar het helpt geen snars.(en dan zeggen ze op het cb dat ze  je nog niet uitproberen dat ze daar nog te jong voor zijn...yeah right!)
Laatst ben ik begonnen met een klein tikje op haar hand te geven...als ze weer eens de plant op de grond trok!
Maar ja dat helpt dus ook niet...heb dus  ook nog niet mijn weg gevonden in het straffen!
Persoonlijk denk ik dat een bepaalde plek als straf nog niet doordringt bij ze..pas wanneer ze wat ouder zijn.

Groetjes Linda

De hand weg halen.... continue!! daarom was B'Elanna door woede ook gevallen.
En haar hand vast blijven houden, vind ze ook verschrikkelijk!
Maar straffen, door een tik of een strafhoek heeft géén zin.

Groetjes Debby

Hoi,

Zooo herkenbaar! Een vloer vol leuke speeltjes en waar tijgert ze naar toe? Snoeren, stereo, eten van de hond...

Niet dat het ook maar iets helpt hoor, maar ik zeg heel streng tegen Heather 'nee, niet doen' met als resultaat een stralende glimlach. Als het niet helpt (hahaha, wat denken jullie zelf?) dan haal ik haar weg en leg ik haar bij haar speeltjes en als ik er echt geen zin meer in heb dan gaat ze de box in. Da's overigens geen straf voor d'r hoor!

Enige voordeel wat ik kan bedenken is dat je de hele dag achter je kind aan holt en zo wel aan je 30 minuten beweging komt per dag...

Groetjes, KT

Whahahahaha...ja das ook een manier KT.
Hier nog geen tijgerend kindje, maar ik kan me zo voorstellen dat je er helemaal horendol van word.
Ik was van het weekend aan het oefenen met Efraim om te tijgeren en toen riep manlief nog:'Weet je wel zeker dat je wilt dat ie gaat kruipen?

In de box als je het zat bent is denk ik de beste oplossing.
Verder zou ik het ook niet weten.

Hier nog zo'n eigenwijsje...en met die lach kun je bijna niet serieus blijven kijken toch??
Maar goed volhouden is wel het beste denk ik....en soms gewoon net doen of je het niet ziet...anders blijf je bezig. Dus nee nee en nog eens NEE

groetjes Monique

Terug
Bovenaan