kind van anderhalf "berijdt" zijn knuffel?

hoi,
mijn zoontje doet (denk ik) iets soortgelijks. maar volgens mij is het niet iets seksueels ofzo... neem tenminste aan dat je dat bedoelt. hij is nu bijna twee maar doet dat ook al heel lang.
hij ligt volgens mij gewoon erg lekker met iets onder zn buik en zn handjes daar ook nog onder. hij slaapt ook het liefst op zn buik. als ik hem oppak kruipt hij ook wel s lekker tegen me aan in zelfde houding.
 
Hoi Elle,
Dankjewel voor je reactie. Mijn zoon slaapt ook inderdaad al heel lang op zijn buik en knuffelen ook het liefste in diezelfde houding. Dat is inderdaad niets sesueels. Maar mijn zoontje rijdt echt op zijn knuffel, met die bewegingen zoals je wel begrijpt... Ook enige ervaring hiermee?
 
Ja hier ook, mijn zoontje van 20 maanden (deed dat al met een jaar). Ik denk niet dat het seksueel is in de zin dat hij begrijpt wat hij aan het doen is. Het kan natuurlijk wel lekker aanvoelen bij hem. Gewoon geen aandacht aan besteden denk ik. Doet hij het erg vaak? Mijn zoontje namelijk maar heel af en toe.
Je kunt hem natuurlijk ook uitleggen dat hij ook op een andere manier kan knuffelen, maar ik zou er niet een heel punt van maken. Als hij wat groter is krijgt hij vanzelf door dat het een beetje een gekke manier van knuffelen is.
 
Hoi mamma,

Dank je wel ook voor jouw reactie. Mijn zoontje doet het eigenlijk alleen als hij net wakker wordt. Ik besteed er inderdaad geen aandacht aan, omdat je dit gedrag dan gaat "belonen". Ik ben wel blij dat het dus vaker voorkomt op of rond deze leeftijd.

Alvast een heel fijne jaarwisseling gewenst!!
 
Het is een normale ontwikkeling. Hier bevoelt Loïs zich ook regelmatig in bad met een verheerlijkt gezicht. Het hoort bij de seksuele ontwikkeling. Je kunt er wel op letten dat ze het niet in openbare gelegenheden doen en voor de rest moet je het lekker laten.
 
Terug
Bovenaan