Kind van paar maanden oud tot nu 13 maanden slaat in gezicht

Hoi allemaal,

Ons dochtertje Jasmijn van 13 maanden slaat al vanaf een paar maanden in gezichten en onze brillen van onze hoofd af. We proberen echt al heel lang om te zeggen nee, mag niet, au, en ga maar aaien. Dat aaien doet ze als ze er zin in heeft maar als je haar vast hebt gewoon voor je dan slaat ze als ze even haar zin niet krijgt of als ze het gewoon wilt met een klap me bril van me hoofd en probeert ze me neus te pakken ofzo maar grijpt dan zowat in mijn oog en ze slaat echt niet zachtjes. En soms als ze me neus te pakken heeft knijpt ze echt heel erg hard in dat middenstukje van je neus wat giga pijn doet.

Ik wilde weten of meer ouders hier last van hebben en wat we er aan kunnen doen. Net ook weer dan zeg ik een paar keer nee mag niet maar gaat gewoon door en als ik haar op de grond zet schrikt ze van me reactie en zet ze het op een brullen.
Ik wil gewoon dat ze dat niet meer doet. Ze weet wat nee is maar blijft volgensmij expres door gaan omdat ze dat niet mag.
Ondertussen zit ik dit met tranen in mijn ogen te vertellen want ik word er echt gek van. Het ene moment geeft ze een kusje (op haar manier dan met mond open) en het andere moment slaat ze je heel hard.
Als iemand tips heeft graag. Dit is soms 2 keer op een dag en soms even niet.
Nu was ze moe, half 8 wakker en eten om half 9 alweer moe.
Het is een heel verhaal geworden, sorry.
Thanks alvast voor jullie reacties
 
Ligt het aan de naam? Mijn dochter Jasmijn is bijna 17 maanden en slaat, krabt, bijt en knijpt ook. Soms als ze haar zin niet krijgt maar ook soms zomaar... Je bent al goed bezig door te doen wat je doet, het probleem is, hun weten dat het woordje NEE ergens bij hoort, maar echt weten wat het betekent doen ze nog niet.. Wij blijven het volhouden door nee te zeggen, au en ga maar aaien en hopen dat ze rond de 2 jaar (wanneer ze het woordje nee echt gaan begrijpen) stopt hiermee..
 
ik heb ergens gelezen dat het een sociaal iets is, omdat ze een reactie uit proberen te lokken. voor de moeder die de klappen krijgt is het niet sociaal, maar dat weten hun nog niet. mijn zoontje slaat ook wel ooit in mijn gezicht, en prikt in mn oog als ik niet uitkijk. maar dan zeg ik duidelijk dat dat niet lief is. als ik hem een kusje wil geven, en hij duwt of slaat me, dan zeg ik laat maar. als je zo doet hoeft mama geen kusje van jou. en laat hem ff. en ja dan gaat hij huilen, en zitten mokken... daarna ga ik terug en vraag ik of hij weer lief is, en vaak krijg ik dan een kusje zonder dat ie me slaat. ooit snappen ze echt wat lief is en niet lief.. nu is het allemaal nog een spelletje voor ze (in mijn ogen)
 
Thanks voor jullie reacties.
Nu weet ik tenminste dat ik niet de enige ben.
En we blijven dan maar door gaan op deze manier en hopen dat het eerder dan dat ze 2 jaar is over is.
Het zal idd wel iets sociaals zijn. Soms slaat ze zichzelf ook wel eens op haar hoofd en af en toe ook vrij hard lijkt het wel en dan kijkt ze me ook zo aan. Dat zal wel met een fase te maken hebben.

Thanks
Liefs Louke
 
hi

als je kind je slaat of knijpt of je bril eraf trekt.
pak je het handje
dan zeg je nee, dat mag niet.
en zet je het kind direct van je af.
op de grond.
laat maar brullen en krijzen.

later als het kind uit zichzelf gekalmeert is pak je het op en ga je even leuk doen,knuffelen oid.

gebeurt het toch weer dan pak je het weer het zelfde aan als hier boven.
als je dit niet consequent aanpakt blijft het langer door gaan.

ze snappen dan binnenkort wel, dan als ze knijpen,oid, dat de aandacht van mammie over is.
en laten ze sneller het gewenste gedrag zien.

vanzelf gaat het niet over..
succes met de aanpak.

en weet als je kind zo zit te huilen na de correctie, dat zij geen pijn heeft, voel je dus niet schuldig als jij je grens aangeeft.
dat heet opvoeden. :)

 
Terug
Bovenaan