Kind veilig maken tv meubel

<p>Hoi allemaal! onze kleine is inmiddels zes maanden en rolt alle kanten op. Ook begint hij met zijn kont en lichaam steeds verder omhoog te komen en is hij enorm gefrustreerd dat hij maar niet voorruit komt.. dus voor ons een teken om eens goed te kijken naar onze woonkamer.</p><p> We hebben een, voor groot gedeelte, open en laag tv meubel. Er staat een playstation op en een tv. Mocht hij gaan klimmen ligt dit er zo af en ik moet er niet aan denken dat onze kleine er mee af valt of onder komt. Brrr. Daarnaast staat er naast het tv meubel een modem met snoeren. maar hoe maak je dit veilig? Iemand die zijn ervaring wil delen? Wij zitten er op dit moment over na te denken om een kinderhek omheen te plaatsen. Wil namelijk dat hij zelf op ontdekkingstocht kan ipv dat ik de hele tijd achter hem aan moet lopen. Dat lijkt me ook niet zo best voor zijn zelfvertrouwen namelijk. Alvast bedankt voor het meedenken :)</p>
 
Onze kleine man is nu bijna 11 maanden en die kleine grijpgrage handjes komen echt overal... wij hebben vooral losgelaten dat we een "mooie" woonkamer hebben. Dus het huis is bijna vrij van decoraties, planten staan ergens waar hij (nog) niet bij kan enz. Dus misschien kun je het op deze manier gaan bekijken... wat is praktisch? Ooit is je woonkamer weer van jullie en kan alles weer zijn zoals het was ?... dus zo'n hek is een optie... of via marktplaats tijdelijk een ander tv meubel, die meer gesloten is ofzo ?‍♀️
 
Het klimmen op de kast zou ik zo snel mogelijk afleren door hem er meteen af te halen. Anders zit hij als hij ouder is er elke keer op en dan is het lastig af te leren. Bij ons ligt er een soundbar op de tv kast waar ze bij kan. We hebben meteen duidelijk gemaakt dat ze daar niet aan mag komen en nu blijft ze er vanaf. 
Snoeren blijven interessant voor een kind, dus kijk of je die weg kunt werken of de modem ergens anders neer kan zetten. 
Een hekje is een optie maar daardoor leert hij niet wat wel en niet mag. Als je het dan weer weg zou halen heb je kans dat hij alsnog overal aan gaat zitten. 
 
 
Snoeren en stopcontacten enzo zijn hier wel netjes weggewerkt en dopjes voor de stopcontacten. Dat is gewoon te gevaarlijk.
Voor de keukenkastjes hebben we geen klipjes. Tv hangt v aan de muur. Er staat niks gezelligs op de salontafel, planten staan hoog.
Ik vind die klipjes op de keukenkastjes super irritant. We hebben onze dochters altijd direct geleerd dat ze niet in de kastjes mogen. De jongste is nu 10 maanden en snapt dat al heel goed. De oudste is 2.5 jaar en heeft nog nooit een keukenkastje open getrokken. Duidelijk zijn werkt toch het beste. Tuurlijk kun je niet met alles een risico nemen, vandaar dat de stopcontacten wél afgeschermd zijn in ons huis, en we hebben ook een traphekje bijvoorbeeld.. maar ik weiger op alles beveiliging te zetten. Ze moeten ook leren wat wel en niet mag!
 
Snoeren en stopcontacten enzo zijn hier wel netjes weggewerkt en dopjes voor de stopcontacten. Dat is gewoon te gevaarlijk.
Voor de keukenkastjes hebben we geen klipjes. Tv hangt v aan de muur. Er staat niks gezelligs op de salontafel, planten staan hoog.
Ik vind die klipjes op de keukenkastjes super irritant. We hebben onze dochters altijd direct geleerd dat ze niet in de kastjes mogen. De jongste is nu 10 maanden en snapt dat al heel goed. De oudste is 2.5 jaar en heeft nog nooit een keukenkastje open getrokken. Duidelijk zijn werkt toch het beste. Tuurlijk kun je niet met alles een risico nemen, vandaar dat de stopcontacten wél afgeschermd zijn in ons huis, en we hebben ook een traphekje bijvoorbeeld.. maar ik weiger op alles beveiliging te zetten. Ze moeten ook leren wat wel en niet mag!
 
Jullie hebben helemaal gelijk! Hij moet het ook leren. Bedankt voor het meedenken allemaal! We gaan de snoeren zo veel mogelijk wegwerken etc :) maar inderdaad enkel door te doen, ervaren Wat wel en niet mag.
 
[quote quote=10328199]Onze kleine man is nu bijna 11 maanden en die kleine grijpgrage handjes komen echt overal… wij hebben vooral losgelaten dat we een “mooie” woonkamer hebben. Dus het huis is bijna vrij van decoraties, planten staan ergens waar hij (nog) niet bij kan enz. Dus misschien kun je het op deze manier gaan bekijken… wat is praktisch? Ooit is je woonkamer weer van jullie en kan alles weer zijn zoals het was … dus zo’n hek is een optie… of via marktplaats tijdelijk een ander tv meubel, die meer gesloten is ofzo [/quote]
 
 
Terug
Bovenaan