Kind vernoemen naar opa

Hoi allemaal,<br />Wij verwachten over een paar weken ons eerste kindje, een jongen, en weten hoe we hem gaan noemen. Nu willen we graag als soort van ‘doopnaam zonder te dopen’ er een naam bij voor de officiële benoeming. En zouden hier graag zijn opa in vernoemen. Echter heet deze officieel Alphonsius (roepnaam Fons). We zijn wel van de Oudhollandse namen maar dit is toch niet onze smaak. Hebben jullie misschien een creatieve oplossing om wel zijn opa te vernoemen maar dan in een modern jasje?<br />Ik ben benieuwd!<br />

Fons

oh sorry zie nu pas dat dit zijn roepnaam is en het jullie smaak niet is. Ik ken een Fons en vond het (als doopnaam) best een leuke naam eigenlijk haha

[quote quote=10440372]Fons

oh sorry zie nu pas dat dit zijn roepnaam is en het jullie smaak niet is. Ik ken een Fons en vond het (als doopnaam) best een leuke naam eigenlijk haha[/quote]Klopt, is ook best leuk maar in combinatie met z'n voornaam (ook kort/ hollands) klinkt het niet mooi, voorkeur is om de 2e naam dan wel 2 of meer lettergrepen te geven.

[quote quote=10440375]Misschien de betekenis van de naam opzoeken en dan een naam met dezelfde betekenis nemen, dan krijg je een indirecte vernoeming [/quote]Oh dat is ook een goed idee, ik zal eens zoeken.

Voor mij is vernoemen de hele naam gebruiken. Ik zou dus (naam) Fons doen. Je gebruikt de tweede naam van je kind verder nooit. Anders zou ik er Alfons van maken

Terug
Bovenaan