Hoi,
Ik hoor hier wel niet thuis, zit op het oktoberforum, maar goed, ik reageer toch even.
Bij mijn vorige zwangerschap was mijn zoontje 20 maanden toen zijn zusje werd geboren. Helaas liep dit allemaal niet goed af en is zij 5 dagen na de geboorte overleden. Het is niet mijn bedoeling om jullie ongerust te maken, maar ik wil wel vertellen dat kleine kinderen van die leeftijd al wel een heleboel snappen en meekrijgen.
Ons zoontje snapte heel goed dat er iets niet klopte als hij zijn zusje zag liggen in haar bedje. Baby's horen te huilen en zijn warm. Ze liggen niet stil in bed en zijn koud. Wij hebben hem expres wel overal bij betrokken ook juist toen ze dus thuis in haar bedje lag. En ook met alles wat er dan om heen gebeurt. Tuurlijk zijn er wel dingen waar je ze juist niet bij betrekt, het blijven natuurlijk wel kinderen.
Ik ben inmiddels bijna 27 weken zwanger van de derde en betrek hem nu ook overal bij. Hij wordt volgende week 3, maar gaat ook wel mee op controle naar het ziekenhuis, en weet daar ook goed te vertellen dat we naar zijn zusje (het wordt weer een meisje) gaan kijken.
Ik bedoel alleen maar te zeggen; Hoe leg je anders je emoties uit aan je kind? Of ze nou (zoals in mijn geval) verdrietig zijn of blij?
Succes met jullie zwangerschappen en ik hoop dat de tijd voor jullie net zo snel gaat als voor mij.
Claudia, mama van Dion, Senne* en ?