Kind voorbereiden op baby

Hoi Allemaal,

Als onze tweede spruit geboren wordt dan is Feline 22 maanden. Hoe kan ik haar voorbereiden? Volgens mij snapt ze er nog niks van...

groetjes Mariska

Dat vind ik ook een interessante vraag. Onze dochter was 13 maanden toen haar broertje werd geboren, sowieso te jong om er iets van te begrijpen maar nu is ze straks 3 jaar en haar broertje net als jouw dochter 22 maanden. Ik ben nieuwsgierig wat ze ervan vinden. Wil in ieder geval een boekje kopen met "....krijgt een broertje of zusje!" Verder denk ik dat het nog moeilijk te bevatten blijft!

Ik heb geen ervaring op dit gebeid (ben net zwanger van de 1e), maar ik
heb wel eens gelezen dat je het niet te vroeg moet zeggen, omdat voor
kleintjes "volgende week" al lang is, laat staan "over 8 maanden". Dat
overzien ze helemaal niet.

Dus ik denk; pas als je een flinke buik hebt met de kleine erover
praten. Ik zou denk ik je kindje over je buik laten aaien en zeggen dat
er een klein baby'tje inzit.

Als je dat elke dag doet, dan "weten" ze het denk ik wel.

Ook zou ik je kindje veel betrekken bij de voorbereidingen van de nieuwe baby.

Dus meehelpen het bedje op te maken, kleertjes te kopen ofzo...???

Misschien kan je kind een mooie tekening maken voor op de babykamer???

En verder je kind laten merken dat jullie evenveel van hem/haar blijven
houden en aandacht blijven geven, want ik heb ook wel eens gelezen dat
zo'n kleintje jaloers kan worden als de baby er is (krijgt ie ineens
veel minder aandacht van papa en mama en al dat bezoek).

Groetjes, Mickje

Het probleem is dat Feline pas 22 maanden is.... Ze begrijpt al een hoop hoor. Maar dit is best moeilijk. Maar ik denk inderdaad dat ik een maand van te voren begin met zeggen dat er een baby in mama's buik zit en een week voor de uitgerekende datum ga zeggen dat de baby bij ons komt wonen. En uiteraard wel betrekken bij het kamertje enzo.

Het plenst hier trouwens, bij jullie ook?

groetjes Maris