Kind wil speelafspraak, maar speelt vervolgens niet samen

<p>Mijn dochter van bijna 5 vindt speelafspraakjes geweldig. Ze vraagt er bijna elke dag om. Maar als er dan een kindje komt spelen, zit ze vaak alleen te spelen omdat zij iets wil doen wat het andere kindje niet wil doen.</p><p>Ik heb haar geprobeerd uit te leggen dat het geven en nemen is en dat zij dus soms iets moet doen wat een ander kindje wil doen en andersom. Maar het dringt niet tot haar door.</p><p>Ik heb nagevraagd hie ze bij anderen is, maar daar is geen probleem omdat ze gewoon meespeelt met met het andere kindje wil. Haar vriendinnetjes zijn blijkbaar iets mondiger en zeggen het wel gewoon als ze iets anders willen doen.</p><p style="text-align: right;">Hoe pak ik dit aan? </p>
 
Eventjes geen speelafspraakjes .
Daarnaast zelf wat aanbieden als activiteit waardoor alle 2 mee doen en na die activiteit weer zelf laten spelen. Het ka verven zijn koekjes bakken kleien buiten spelen rondje fietsen knuffelen kleuren.
 
Kan ook zijn dat ze al zover denkt: bij die vriendin thuis haar wensen volgen ( te gast) en bij mij thuis doen we samen wat IK wil. Ergens vind ik dat best logisch. Ze wilt enthousiast haar huis en speelgoed ‘delen’ en heeft al in haar hoofd hoe wat waar, ooo wat leuk! Misschien iets nieuws, of wat ze goed kan? En dan gooien ze roet in t eten hihi. Leg haar gewoon uit de volgende keer (als het wellicht van toepassing blijkt) dat het vriendinnetje dat ene nog niet kent en daarom kiest voor iets ‘makkelijks’. Niet durven snappen ze beter dan niet willen. ??
 
Terug
Bovenaan